• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۲۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۱:۵۱
تهران » اجتماعی

پایش هوشمند مصرف برق در ورامین؛ ادارات مکلف به کاهش ۷۰ درصدی مصرف شدند

مدیر منطقه برق ورامین از اجرای طرح‌های هوشمندسازی شبکه و پایش دقیق مصرف برق برای عبور از پیک تابستان خبر داد.

پایش هوشمند مصرف برق در ورامین؛ ادارات مکلف به کاهش ۷۰ درصدی مصرف شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا علمایی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف انرژی در فصل تابستان، اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط موجود، همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی نقش مهمی در عبور از اوج مصرف برق خواهد داشت.

وی افزود: از نیمه فروردین‌ماه برنامه‌های مدیریت بار آغاز شده و در حال حاضر بخش‌های صنعتی و کشاورزی شهرستان نیز مطابق برنامه‌های ابلاغی، محدودیت‌هایی را برای کمک به پایداری شبکه برق اعمال می‌کنند.

مدیر منطقه برق ورامین با تأکید بر اینکه مدیریت مصرف تنها به بخش تولید محدود نمی‌شود، گفت: اگر هر خانواده و اداره با رعایت چند نکته ساده مانند تنظیم دمای کولر روی ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولر‌های آبی همراهی کند، بخش قابل توجهی از مصرف برق کاهش پیدا خواهد کرد.

علمایی تصریح کرد: شبکه برق کشور به سمت هوشمندسازی حرکت کرده و دیگر صرفاً اقدامات توصیه‌ای و ارشادی در دستور کار نیست، بلکه با توسعه تجهیزات هوشمند، پایش مصرف و کنترل بار به شکل دقیق‌تری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت کاهش مصرف در ادارات عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند نسبت به سال گذشته در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری ۷۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و این موضوع از طریق سامانه‌های هوشمند کنترل و پایش خواهد شد.

مدیر منطقه برق ورامین با اشاره به ظرفیت بالای صرفه‌جویی در بخش سرمایشی گفت: استفاده از موتور‌های کم‌مصرف برای کولر‌های آبی می‌تواند کاهش قابل توجهی در مصرف برق ایجاد کند و این طرح به عنوان یکی از برنامه‌های وزارت نیرو در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: با توجه به تعداد بالای کولر‌های آبی در کشور، اصلاح موتور این تجهیزات می‌تواند نقش مهمی در کاهش مصرف برق و ایجاد ظرفیت جدید در شبکه داشته باشد.

علمایی همچنین از اجرای طرح ساماندهی انشعابات غیرمجاز خبر داد و افزود: با اتصال کنتور‌های هوشمند و ساماندهی مصرف، امکان مدیریت بهتر شبکه فراهم می‌شود و روستا‌هایی که نسبت به اصلاح انشعابات اقدام کرده‌اند، شاهد نظم بیشتری در مصرف برق خواهند بود.

مدیر اداره برق ورامین در پایان با قدردانی از همکاری مسئولان شهرستان و مشترکان، خاطرنشان کرد: عبور موفق از تابستان نیازمند مشارکت همگانی است و مجموعه برق ورامین با استفاده از ظرفیت‌های فنی و هوشمندسازی، برای تأمین پایدار برق تلاش می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
دانش آموز شهید علی اکبر کریانی پاک؛ شجره طیبه میناب
نجات افراد گرفتار در ارتفاعات کوه رحمت مرودشت
قهرمانی والیبالیست‌های ایرانی در تور آسیایی
عزاداری هفتمین شب محرم در هرمزگان
دانشگاه‌ها در مراسم تشییع رهبر شهید، کانون خدمت‌رسانی و نمایش دستاورد‌های علمی کشور باشند
نیروگاه‌های خورشیدی، راهی برای مدیریت مصرف برق
اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق استان سمنان
نشست مدیریت انرژی؛ افزایش جایگاه‌های سوخت ثابت و سیار در هرمزگان
حمایت ۵۲۹ استاد دانشگاه اصفهان از ۶۳۵ مددجو
جام جهانی ۲۰۲۶، تمجید بوفون از عملکرد بیرانوند
آبیاری به روش نوین در مزارع کشاورزی اصفهان
اختصاص ۳۰ پلاک زمین به مشمولان قانون جوانی جمعیت در چادگان
جام جهانی ۲۰۲۶، برتری مصر مقابل نیوزیلند با طعم صدرنشینی
باغ کتاب تهران؛ میزبان شور هواداران در جام جهانی فوتبال و دیدار ایران و بلژیک
پیام ویژه ملی‌پوشان به ایرانیان و مردم سراسر جهان
کاروان تیم ملی ایران به تیخوانا برگشت
جام جهانی ۲۰۲۶، اینفانتینو: نمایشی الهام‌بخش از مقاومت و اشتیاق را دیدیم
نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۱ تیر
لاوروف: آمریکا تسلیم فشار‌های اروپا درباره اوکراین می‌شود
توقف اروگوئه مقابل کیپ ورد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
مذاکرات چهارجانبه ایران، آمریکا، قطر و پاکستان
ونس: پیشرفت بزرگی در رابطه با ایران انجام شده است
قرعه‌کشی ایران‌خودرو امروز برگزار می‌شود
واریز حقوق بازنشستگان تا پایان امروز تکمیل می‌شود
مودیان نگران نباشند؛ مهلت ارایه اظهارنامه‌های مالیاتی تمدید خواهد شد
تساوی ارزشمند فوتبال ایران مقابل بلژیک
نشست وزیران خارجه مصر، ترکیه، عربستان و پاکستان در قاهره
نرخ طلا، سکه و نقره در بازار مشهد / یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
رسانه عبری: اسرائیل بار دیگر تسلیم شروط ایران شد
تقویم و اوقات شرعی یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ به افق قم
علت حادثه مسمومیت غذایی تعدادی از شهروندان در شهرستان رامیان استان گلستان
امشب؛ تقابل یوز‌های ایران با بلژیک
۸ شهید و زخمی در حمله صهیونیست‌ها به لبنان
انتشار گسترده اطلاعیه ایران درباره بسته شدن تنگه هرمز در رسانه‌های انگلیس
خودکفایی ۸۵ درصدی در تامین امنیت غذایی کشور
قطعی سامانه اینترنتی برخی بانک‌ها و بلوکه شدن پول مردم  (۲۷ نظر)
فرمانده قرارگاه خاتم‌: شهید پاکپور معمار تحولات عملیاتی بود  (۱۶ نظر)
یارانه خرداد ماه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد  (۶ نظر)
پرواز پراید بر فراز بام یک منزل مسکونی  (۴ نظر)
قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء: تنگه هرمز بسته خواهد شد  (۳ نظر)
نتایج وام ۷۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری اعلام شد  (۲ نظر)
کاهش اندک قیمت ۳ محصول ایران‌خودرو با اصلاحات وزارت صمت  (۲ نظر)
واریز حقوق خرداد بازنشستگان کشوری آغاز شد  (۲ نظر)
واکنش بقایی به نفاق و ریاکاری وزیر خارجه فرانسه  (۱ نظر)
مذاکرات آینده به معنای پذیرش نظر دشمن نخواهد بود  (۱ نظر)
مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) ماه محرم ۱۴۰۵ _ استان‌ها ۳  (۱ نظر)
ابوترابی‌فرد: هیئت حاکمه آمریکا به هیچ‌وجه قابل اعتماد نیست  (۱ نظر)
ترخیص مواد اولیه تولید داروی دیابتی با ورود دادستانی تهران  (۱ نظر)
عمارت کلاه‌فرنگی باغشمال میعادگاه فرهنگی مردم تبریز می‌شود  (۱ نظر)
ورود هیئت مذاکره کننده ایران به سوئیس  (۱ نظر)