پخش زنده
امروز: -
استاندار هرمزگان گفت: استفاده از خودروهای سیار سوخترسان در بندرعباس، قشم و کیش با دریافت مجوزهای قانونی در دستورکار است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزخلیج فارس، محمد آشوری در نشست ستاد مدیریت انرژی هرمزگان افزود: با توجه به توسعه شهر بندرعباس و کمبود زیرساختهای موجود، افزایش شمار جایگاههای سوخت در دستورکار قرار دارد و مسئولیت پیگیری آن با شرکت پخش فرآوردههای نفتی هرمزگان است.
استاندار هرمزگان گفت: در این نشست پیشنهادهای استان برای مدیریت مصرف سوخت، از جمله ارائه مشوق به مردم برای صرفهجویی و حفظ سهمیه کارت سوخت مطرح شد که بررسی آن در سطح ملی ادامه دارد.
محمد آشوری گفت: توسعه حملونقل عمومی، استفاده از خودروهای برقی و پیگیری طرح قطار شهری نیز راهکارهای میان و بلند مدت کاهش مصرف سوخت است.
استاندار هرمزگان درباره مدیریت توزیع سوخت هم گفت: تجربه واریز سهمیه سوخت در ۱۰ روز ابتدایی اردیبهشت موفق بود و برای کاهش صفها، این طرح در تیرماه به مدت ۱۵ روز اجرا میشود.
وی افزود: سهمیه کارت سوخت همچنان ۱۳۰ لیتر، و وضعیت ۱۵ روز پایانی سوخت اضطراری تیرماه نیز در دست بررسی است.
بیشتر بخوانید؛ اجرای ۲۲ طرح دادگستری هرمزگان در سطح ملی
رئیس کل دادگستری هرمزگان هم با اشاره به بررسیهای صورت گرفته درباره نحوه عرضه سوخت در بندرعباس گفت: آمارها نشان میدهد مراجعه به نازلهای سوخت در برخی جایگاههای استان بسیار بالاتر از میانگین کشوری است و این موضوع کمبود شمار آن و جایگاه عرضه سوخت را تأیید میکند.
مجتبی قهرمانی افزود: برای رفع این مشکل، دستور فعالسازی نازلهای خراب، افزایش نیروی انسانی جایگاهها، کاهش وقفه در عرضه و جلوگیری از معطلی مردم در زمان تعویض شیفت صادر شده است.
شهردار بندرعباس نیز در این نشست گفت: شهرداری بندرعباس ساخت ۹ جایگاه جدید سوخت در سطح شهر را در دستورکار قرار داده و برای اجرای این طرح، دریافت مجوزهای لازم از کمیسیون ماده ۵، شورای ترافیک و شرکت پخش و پالایش فرآوردهها در حال پیگیری است.
مهدی نوبانی افزود: این جایگاهها برای خودروهای بنزینی و برقی پیشبینی شده و هدف از اجرای این طرح، کاهش صفهای سوخت و رفع کمبود جایگاه در بندرعباس است.