پخش زنده
امروز: -
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با تلاش تیمهای فنی و کارشناسان حفظ نباتات برای سومین سال متوالی، میزان سن زدگی مزارع هرمزگان به زیر نیم درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، الهام اسدپور افزود: این عملیات که با هدف حفاظت از محصولات استراتژیک گندم و جو صورت گرفته، بیش از ۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی استان را تحت پوشش اقدامات کنترلی و مبارزه قرار داده است.
وی گفت: این عملیات در مزارع گندم، شامل مبارزه با سن مادر در سطح ۷ هزار و ۵۷۶ هکتار و مبارزه با مرحله پوره سن در ۷ هزار و ۷۸۴ هکتار بوده است.
بیشتربخوانید: خرید تضمینی ۴۰ هزار تُن گندم در هرمزگان
اسدپور افزود: هدف از اجرای این عملیات، جلوگیری از خسارت گسترده آفت سن به مزارع غلات و تضمین تولید محصولی سالم و با کیفیت برای کشاورزان استان بوده است.