امروز بیش از هر زمان به وحدت حول محور ولایتفقیه نیاز داریم
امام جمعه کرمان گفت: در این شرایط کشور که دشمنِ بدعهدِ خائنِ جنایتکاری در مقابل ما قرار گرفته است از هر زمانی بیشتر به وحدت و همدلی حول محور ولایتفقیه و رهبر عالیقدر نظام جمهوری اسلامی نیاز داریم.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان نماینده ولیفقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه عاشورا و محرم و صفر همه ما را در کنار هم منسجم و متحد میکند، گفت: در این شرایط کشور که نیاز به اتحاد و همدلی و همراهی داریم و دشمنِ بدعهدِ خائنِ جنایتکاری در مقابل ما قرار گرفته است که باید آن را سرجایش بنشانیم و ادب کنیم و پیروزی نهایی را رقم بزنیم، از هر زمانی بیشتر به وحدت و همدلی حول محور ولایتفقیه و رهبر عالیقدر نظام جمهوری اسلامی نیاز داریم.
حجتالاسلام والمسلمین حسن علیدادیسلیمانی در خطبه نماز جمعه این هفته در مصلی امام علی (ع) شهر کرمان با تاکید بر رعایت تقوای الهی و با تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) افزود: شهادت امام سجاد (ع) قافلهدار کاروان اسرای کربلاست، امامی که با همکاری حضرت زینب (س) موفق شدند نهضت خونین کربلا را به بهترین وجه ممکن به تاریخ منتقل کنند و اثر مثبت آن را به تاریخ درس بدهند و ماندگار کنند.
وی سپس با اشاره به فرارسیدن شهادت مظلومانه آیتالله دکتر شهید بهشتی و یاران ایشان در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی اظهار کرد: ایشان شخصیتی اندیشمند و برجسته در نظام جمهوری اسلامی و از شاگردان مطرح امام راحل (ره) است که شهادتشان را تسلیت میگویم.
امام جمعه کرمان گفت: هفته قوه قضائیه بر قضات و کارکنان محترم دستگاه قضایی که دغدغه اجرای عدالت و رسیدگی به حقوق محرومان دارند، مبارک باشد.
حجتالاسلام والمسلمین علیدادیسلیمانی روز تجلیل از اسرا و مفقودین را گرامی داشت و گفت: روز تجلیل از اسرایی است که به اسرای کربلا اقتدا کردند و در زندانهای مخوف صدام مقاومت و ایستادگی کرده و با تحمل شکنجهها، سرافراز به کشور برگشتند. برخی از آنها نیز زیر شکنجهها شربت شهادت نوشیدند و جان خود را فدای ارزشهای دینی کردند.
وی با تسلیت شهادت چهارمین شهید محراب حضرت آیتالله صدوقی افزود: در جامعهای هستیم که هر سال، این دانشگاه انسانساز و بزرگ حسینی آن را متحد و همراه و همدل میکند.
نماینده ولیفقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به این شعار معروف که حسین (ع) همه ما را جمع میکند، ادامه داد: همبستگی که به وجود آمده، اوج آن را در اربعین میبینیم که سلایق مختلف و نگاههای متعدد در یک مسیر در کنار هم قرار میگیرند و دنیا مبهوت آن میشود.
حجتالاسلام والمسلمین علیدادیسلیمانی با تاکید بر اینکه عاشورا و محرم و صفر همه ما را در کنار هم منسجم و متحد میکند، بیان کرد: در این شرایط کشور که نیاز به اتحاد و همدلی و همراهی داریم و دشمنِ بدعهدِ خائنِ جنایتکاری در مقابل ما قرار گرفته است که باید آن را سرجایش بنشانیم و ادب کنیم و پیروزی نهایی را رقم بزنیم، از هر زمانی بیشتر به وحدت و همدلی حول محور ولایتفقیه و رهبر عالیقدر نظام جمهوری اسلامی نیاز داریم تا هم پشتیبانی و هم مراقبت و مواظبت کنیم.
وی افزود: باید مراقبت کنیم تا مطالبات رهبری و مردم به بهترین وجه ممکن به وسیله مسئولان امر عملیاتی شود.
امام جمعه کرمان با این دعا که خدایا به ما کمک کن و هرچه زودتر پیروزی نهایی اسلام و مسلمین و جمهوری اسلامی را در این دوران برای ما رقم بزن، اظهار کرد: روز ورود کاروان اسرای کربلا به کوفه است. کوفه حضرت علی (ع)، کوفهای که عدالت علی (ع) را چشیده و رسیدگی حضرت به یتیمان را دیده است. مثل چنین روزی، پس از عاشورا، فرزندان علی (ع) وارد این کوفه میشوند.
حجتالاسلام والمسلمین علیدادیسلیمانی ادامه داد: وقتی کاروان اسرا وارد کوفه شد، صدای گریه و نوحه مردم برخاست. مردم، وقتی مظلومیت کاروان و یتیمان حسین (ع) را دیدند و جسارت بر حرم پیغمبر (ص) را دیدند نتوانستند خود را کنترل کنند. آمده بودند به تماشا، اما شروع به گریه و مویه و خاک بر سر ریختن کردند که بچههای علی (ع) که به یتیمان رسیدگی میکرد، امروز یتیماناش اسیر شدهاند، هرکس نمیشناسد بشناسد و بعد اشک بریزد و گریه کند.
امام جمعه کرمان افزود: امام سجاد (ع) فرمودند که مردم من فرزند کسی هستم که او را با زجر به شهادت رساندند و همین افتخار برای او کافی است که برای دفاع از دین و احکام الهی و بدون هیچگونه جرمی در کربلا به شهادت رسیدند و اکنون این کاروان اسرای فرزندان حسین (ع) است.
وی با بیان اینکه اسرای ما (در جنگ تحمیلی نخست) به این خانواده اقتدا کردند، اظهار کرد: امام شهید ما هم به حسین (ع) اقتدا کردند و یزدیان زمان ایشان را آن هم با خانواده و در روز ماه رمضان و با لب تشنه، شهید کردند.