پخش زنده
امروز: -
رئیس اداره پارک ملی لار و پلور از شناسایی و دستگیری یک صیاد غیرمجاز در محدوده پارک ملی لار خبر داد و گفت: در این عملیات ۳۰ قطعه ماهی صیدشده از منابع آبی منطقه کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمیدرضا میران زاده در تشریح این خبر بیان داشت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی لار در جریان گشت و کنترل مستمر مناطق تحت مدیریت، موفق به شناسایی فردی شدند که به صورت غیرقانونی اقدام به صید ماهی در محدوده این پارک کرده بود.
وی افزود: در بازرسی انجام شده از متخلف، ۱۸ قطعه ماهی قزل آلای خال قرمز و ۱۲ قطعه ماهی کپور که از منابع آبی پارک ملی لار به صورت غیرمجاز صید شده بود، کشف و ضبط شد.
میران زاده با تأکید بر اهمیت حفاظت از تنوع زیستی و ذخایر آبزی منطقه تصریح کرد: هرگونه صید و شکار در محدوده پارک ملی لار بدون دریافت مجوزهای قانونی ممنوع است و با متخلفان مطابق قوانین و مقررات زیست محیطی برخورد خواهد شد.
رئیس اداره پارک ملی لار و پلور از شهروندان، طبیعت دوستان و جوامع محلی خواست در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی، موضوع را به یگان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا اقدامات لازم برای صیانت از منابع طبیعی و حیات وحش منطقه انجام شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: پایش و گشتهای حفاظتی در پارک ملی لار به صورت مستمر ادامه دارد و یگان حفاظت محیط زیست با هرگونه تخلف در زمینه صید، شکار و تخریب زیستگاهها برخورد قاطع خواهد داشت.