پخش زنده
امروز: -
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان از آغاز پرداخت بخشی از مطالبات گندمکاران استان از امروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، روح الله مهری گفت: در سطح کشور کشاورزانی که از ابتدای سال تا ۱۵ اردیبهشت محصول خود را به دولت تحویل داده بودند، بیش از ۵۵ درصد مطالباتشان را دریافت کردند. در استان گلستان هم کشاورزانی که از ۱۵ اردیبهشت تا ۵ خرداد گندم خود را تحویل دادهاند حدود ۴۰ درصد از مطالبات خود را دریافت کرده اند.
او افزود: دولت قیمت پایه گندم را بین ۴۷۵۰۰ تا ۴۹۵۰۰ تومان تعیین کرده و مرحله به مرحله مطالبات را پرداخت میکند.
مهری ادامه داد: استان خوزستان اولین استان بود که واریزیها را با قیمت ۴۹۵۰۰ تومان انجام داد و این موضوع شایعات برخی سودجویان را در سایر استانها خنثی کرد. متأسفانه برخی دلالان با ایجاد شایعه مبنی بر عدم توانایی دولت در پرداخت، گندم را با قیمت بسیار پایین (حدود ۲۹۵۰۰ تا ۳۰۰۰۰ تومان) از کشاورزان خریداری میکردند، اما با تعیین قیمت رسمی ۴۹۵۰۰ تومان و آغاز پرداختها، این روند متوقف شد.
مهری ادامه داد: کشاورزان میتوانند با شماره تلفن ۰۱۷-۳۲۲۷۰۸۹ با اداره کل غله و خدمات بازرگانی در ارتباط باشند و مشکلات خود را مطرح کنند.