طرح ملی «حامی» تابستان در سراسر کشور اجرا میشود
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح ملی حامی با هدف تقویت بنیه علمی دانشآموزان مقطع ابتدایی در معرض ترک تحصیل تابستان امسال اجرا میشود.

به گزارش
خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اجرای طرح ملی «حامی» در کشور گفت: این برنامه پس از پایان سال تحصیلی، برای تقویت مهارتهای ضروری دانشآموزان ابتدایی اجرا خواهد شد.
رضوان حکیم زاده ادامه داد: این برنامه سال گذشته نتایج خوبی به همراه داشت و امسال نیز پایگاههای حامی به محض پایان ارزشیابیهای توصیفی در سراسر کشور و لرستان فعال میشوند.
حکیم زاده با تأکید بر اهمیت دوره ابتدایی به عنوان زیربنای آموزش و با اشاره به دانشآموزان در معرض خطر ترک تحصیل و آسیبهای اجتماعی گفت: طرح حامی بر اساس نتایج ارزشیابی نوبت اول، دانشآموزان نیازمند تلاش را شناسایی کرد و با رویکردی مثبت و حمایتی بدون برچسبزنی در جهت توانمندسازی آنها گام برداشت.
وی افزود: نتایج این طرح در پایان خرداد سال گذشته با کاهش قابل توجه ۴۹ درصدی تعداد دانشآموزان نیازمند کمک در سه درس اصلی فارسی، ریاضی و علوم در سطح کشور همراه بود و ادامه این روند در تابستان تحت عنوان پایگاههای حامی، منجر به کاهش چشمگیر نرخ تکرار پایه شد.
حکیم زاده افزود: عملکرد موفق طرح حامی به حدی بود که در کمیسیون دولت به عنوان طرحی ملی مصوب شد و قرار است با حمایت وزارتخانهها و تفاهمنامههایی با خانوادهها به صورت گستردهتری اجرا شود.
وی اظهار داشت: همچنین با دستور وزیر آموزش و پرورش و با توجه به شرایط پیش آمده، تلاش بر این است که پس از اتمام نتایج ارزشیابی توصیفی، دانشآموزان نیازمند حمایت بیشتر، به صورت ادامه دارد آموزش داده شوند.
وی همچنین اضافه کرد: معلمان با وجود شرایط سخت و دشوار، با تلاش داوطلبانه و خودجوش از تمامی ظرفیتها برای تقویت بنیه علمی دانشآموزان بهویژه در دوره ابتدایی استفاده کردهاند.
وی با بیان اینکه وضعیت شاخصهای عملکردی دوره ابتدایی در لرستان مطلوب است افزود: در دوران آموزش مجازی نیز با تمهیدات استان و برنامههای وزارتخانه، لرستان بالاترین میزان حضور و دسترسی آموزشی را تجربه کرد.
حکیم زاده همچنین درباره برگزاری آزمونهای دوره ابتدایی بهصورت مجازی گفت: ارزشیابی این پایه فرآیندی است و بر اساس عملکرد دانشآموز در طول سال تحصیلی و ارزیابیهای پایانی انجام میشود که اختیارات لازم به مدارس داده شد تا با بهرهگیری از شواهد و مستندات موجود، ارزیابی نهایی را انجام دهند.
وی تأکید کرد: پایان سال تحصیلی، پایان تلاش مجموعه آموزش و پرورش نیست و هرجا احساس شود دانشآموزی نیاز به حمایت و تقویت دارد، اقدامات لازم برای جبران و ارتقای یادگیری انجام خواهد شد.