برگزاری آیین اختتامیه همایش کشوری هفته سلامت در لرستان
آیین اختتامیه همایش کشوری هفته سلامت و یادواره دانشآموز جاویدالاثر «ماکان نصیری با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در خرمآباد برگزار شد.

به گزارش
خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه کشوری هفته سلامت که به صورت حضوری و برخط برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا، بهویژه شهدای امنیت، سلامت، رهبر شهید، فرماندهان نیروهای مسلح، دانشآموزان مدرسه شجره طیبه میناب و شهید جاویدالاثر ماکان نصیری، بر نقش سرمایه اجتماعی کشور در ارتقای امنیت و سلامت تأکید کرد.
محمد جعفری با اشاره به همکاریهای صورت گرفته با سازمان محیط زیست، از جمله امضای تفاهمنامه و برگزاری دورههای آموزشی برای منابع انسانی مختلف، اظهار داشت: ارتقای سواد محیط زیستی با استفاده از ظرفیت عظیم نظام تعلیم و تربیت، یکی از موضوعات کلیدی پیگیری ماست.
وی افزود: آموزش و پرورش از زمان امضای تفاهمنامه، پای کار بوده و همکاران ما در سراسر کشور تلاش کردهاند تا این موضوع را عملیاتی کنند.
معاون وزیر با بیان اینکه «ماموریت ماکان» یکی از برنامههای حوزه سلامت با عنوان «سلامت و امنیت با صیانت از محیط زیست» قرار داده شده است، گفت: امروز این برنامه فقط مربوط به استان لرستان نیست، بلکه هفتصد و چهل منطقه آموزش و پرورش به صورت برخط این برنامه را مشاهده و اجرا میکنند.
وی با تأکید بر اینکه این فعالیتها در راستای ارتقای سواد سلامت دانشآموزان، فرهنگیان و خانوادهها صورت میگیرد، شعار هفته سلامت امسال را «همه با هم برای سلامت و امنیت با تکیه بر دانش» معرفی کرد و افزود: این هفته از بیست و پنجم تا سی و یکم اردیبهشت، فرصتی برای ترویج گفتمان سلامت و امنیت، بهویژه با محوریت صیانت از محیط زیست است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان نیز ضمن گرامیداشت یاد دانشآموز جاویدالاثر، ماکان نصیری از مدرسه میناب بر ضرورت تمرکززدایی از ساختار اداری و اصالتبخشی به مدرسه به عنوان «اکوسیستم محله» تأکید کرد.
سید عیسی سهرابی در این باره توضیح داد: تکثر مسائل زیستمحیطی و آموزشی با تمرکز اداری همخوانی ندارد؛ ما باید اختیارات را به استانها واگذار کنیم تا بتوانند متناسب با نیازها و ظرفیتهای خود عمل کنند.
وی افزود: مدرسه باید به عنوان جزئی از اکوسیستم محله، ارتباط گستردهای با جامعه، سمنها و دولت داشته باشد. این بدین معناست که مدرسه نباید صرفاً یک نهاد آموزشی بسته باشد، بلکه باید با جامعه اطراف خود پیوند عمیق خورده و به مرکزی پویا برای حل مسائل محلی تبدیل شود.
سهرابی تأکید کرد: تمرکززدایی از ساختار و اصالتبخشی به مدرسه، گامی اساسی در جهت تحقق این پیوند و توانمندسازی مدارس برای ایفای نقش مؤثرتر در جامعه است.