پخش زنده
امروز: -
دادستان مرکز استان خوزستان از آزادی ۴۱ زندانی در پی پایش مستمر زندانیان با پابند الکترونیکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، امیر خلفیان دادستان مرکز استان خوزستان گفت: ۴۱ زندانی در فاصله زمانی ۱۶ تا ۲۳ اردیبهشتماه سال جاری در پی پایش مستمر زندانیان ادارهی پابند الکترونیکی آزاد شدند.
او افزود: با پایش مستمر وضعیت زندانیان و بررسی شرایط آنان برای بهرهمندی از ظرفیتهای قانونی، اداره پابند الکترونیکی (زندان سما) در این مدت برای ۴۱ نفر پایان مرخصی منجر به آزادی و اتمام حبس صادر کرده است.
دادستان مرکز استان خوزستان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیتهای قانونی به منظور مدیریت جمعیت کیفری زندانها گفت: پایش محکومین اداره پابند الکترونیکی، از جمله راهکارهای مؤثر در کاهش جمعیت زندانها و فراهمسازی زمینه بازگشت تدریجی زندانیان واجد شرایط به جامعه است.
او تأکید کرد: دستگاه قضایی استان با پایش مستمر پروندهها و بررسی دقیق شرایط زندانیان، از تمامی ظرفیتهای قانونی برای کمک به اصلاح و بازگشت زندانیان واجد شرایط به جامعه و همچنین کاهش جمعیت کیفری زندانها استفاده خواهد کرد.