آمادگی دستگاههای اجرایی برای برداشت محصولات کشاورزی در خرمآباد
فرماندار خرمآباد در جلسه ستاد برداشت محصولات کشاورزی، از آمادگی کامل دستگاههای اجرایی برای خرید، حمل و پشتیبانی محصولات در فصل برداشت خبر داد.

به گزارش
خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرماندار خرمآباد در جلسه ستاد برداشت محصولات کشاورزی با اشاره به نزولات جوی مناسب سال جاری اظهار داشت: پیشبینی میشود میزان برداشت محصولات کشاورزی نسبت به سنوات گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته باشد.
نور الدین درمنان افزود: تمهیدات لازم برای خرید محصولات کشاورزی، ذخیرهسازی سوخت، ساماندهی ماشینآلات برداشت و آمادهسازی ناوگان حملونقل انجام شده تا کشاورزان بتوانند با کمترین مشکل محصولات خود را تحویل دهند.
درمنان با تأکید بر ضرورت پرداخت بهموقع مطالبات کشاورزان تصریح کرد: یکی از دغدغههای اصلی کشاورزان، تسویه بهموقع مطالبات است که در این زمینه برنامهریزی لازم صورت گرفته است.
فرماندار خرمآباد همچنین با اشاره به افزایش احتمال آتشسوزی در اراضی و مراتع بهدلیل رشد پوشش گیاهی خاطرنشان کرد: دستگاههای مسئول باید آمادگی کامل برای مقابله با حریقهای احتمالی را داشته باشند و اقدامات پیشگیرانه از جمله ایجاد آتشبُر و تیغزنی در مسیرها با جدیت دنبال شود.
وی تأکید کرد: بخشداریها، شهرداریها، دهیاریها و شوراها باید در آمادهباش کامل باشند تا ضمن حفظ امنیت فصل برداشت، از طبیعت و منابع طبیعی نیز بهخوبی حفاظت شود.