پخش زنده
امروز: -
مراحل ارائه اسناد خودروهایی که در جنگ تحمیلی سوم به عنوان ضمانت خروج به سازمان منطقه آزاد کیش تحویل داده شده بود در حال برگشت به مالکان است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مالکان خودروهایی خارج شده در جنگ تحمیلی سوم، میتوانند برای انجام مراحل تحویل سند، به گمرک جمهوری اسلامی ایران مستقر در مجاورت بندرگاه مسافربری کیش مراجعه کنند.
مالک خودرو یا نماینده قانونی میتوانند برای انجام مراحل مراجعه کنند و ارائه مدارک هویتی معتبر به همراه اصل وکالتنامه رسمی برای نماینده مالک الزامی است.
پس از دریافت و تکمیل فرم مخصوص، در مرحله اول کارشناسی تخصصی ارکان اصلی خودرو در گمرک جمهوری اسلامی ایران آغاز و مشخصات فنی خودرو بررسی و تطبیق انجام میشود.
پس از صدور تأییدیه کارشناسی، مالکان با مدارک دریافتی از گمرک به دفتر جزایر اقماری واقع در ساختمان کاکتوس، مراجعه کنند و در این مرحله، پس از تحویل مدارک و ثبت در بخش مرتبط، سند مالکیت خودرو که اکنون در اختیار سازمان منطقه آزاد کیش است، به مالک بازگردانده میشود.
تمامی مراحل فرایند تحویل مالکیت رایگان انجام میشود.