• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۷۵۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
سیاسی » امنیتی و دفاعی
همایش ملی پدافند شیمیایی

درباره هک سیستم‌های گاز پارچین به جمع‌بندی نرسیده‌ایم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل درباره ادعایی مبنی بر انفجار تأسیسات گاز پارچین به واسطه هک سیستم‌های رایانه‌ای گفت: تا زمانی که جمع‌بندی به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم.

حامیان صدام باید در دادگاه لاهه محاکمه شوندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از دفاع پرس، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل صبح امروز در حاشیه همایش ملی پدافند شیمیایی که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار شد، اظهار داشت: درباره موضوع انفجار تأسیسات گاز پارچین عنوان شده که این حادثه به واسطه هک سیستم‌های رایانه‌ای این مرکز صورت گرفته است؛ اما تا زمانی که جمع‌بندی در این‌خصوص ابعاد این حادثه و ادعا صورت نگیرد، نمی‌توانیم اظهار نظری درباره آن داشته باشیم.
وی ادامه داد: مسایل سایبری پیچیده است، به همین خاطر نیاز به تجزیه و تحلیل دارد؛ پس تا زمانی که این روند طی نشود نمی‌توان اظهار نظر قطعی انجام داد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل در ادامه با بیان اینکه بمباران شیمیایی سردشت در سال ۱۳۶۶ بهانه‌ای شد تا به موضوع پدافند شیمیایی پرداخته شود، افزود: موضوع پدافند شیمیایی دو بخش دارد که یک بخش نگاه به کاربرد سلاح شیمیایی و مباحث حوزه مربوط به جنگ است که در دفاع مقدس وجود داشت و بخش دوم مربوط به صنعت شیمیایی کشور است.
سردار جلالی افزود: بیش از شش هزار مرکز شیمیایی و پتروشیمی داریم؛ در واقع حوزه صنعت شیمیایی به‌عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور برای ایجاد محصولات بسیار متنوع در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شود؛ لذا الزامات توسعه این صنعت، ایمنی، امنیت و پدافند شیمیایی است که باید به آن توجه شود.
وی افزود: ما استقرار صنایع شیمیایی در جوار شهر‌ها یا باقی‌ماندن مراکز پرخطر شیمیایی در درون مرکز شهر‌ها را به عنوان یک چالش جدی می‌دانیم؛ به همین دلیل باید این مراکز به فضای بیرون شهر‌ها منتقل شوند یا اگر ممکن نباشد، حتماً باید الزامات تشدید پدافند شیمیایی نسبت به آن‌ها انجام شود.

سرلشکر صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا 
 حامیان صدام باید در دادگاه لاهه محاکمه شوند 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: امروز سایه جنگ از کشور ما دور شده است، ولی با این وجود نیرو‌های مسلح باید همواره آمادگی‌های خود را ارتقا دهند.
سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در حاشیه همایش ملی پدافند شیمیایی که امروز در دانشگاه بقیه‌الله برگزار شد، اظهار داشت: بزرگترین جنایت‌های بشری علیه ملت ما در هشت سال دفاع مقدس با ۲۵۲ بار بمباران شیمیایی صدام صورت گرفته است؛ لذا آن کسانی که در زمان جنگ تحمیلی بمب شیمیایی در اختیار صدام گذاشتند و در برابر اقدامات وحشیانه وی سکوت کردند، امروز در جنایت‌های شیمیایی صدام علیه ملت و رزمندگان ایران سهیم هستند و باید در دادگاه لاهه محاکمه شوند.
سرلشکر صفوی با بیان اینکه امروز کار‌های بسیار مهمی در برابر عوامل تهدیدکننده میکروبی، بیولوژیکی و شیمیایی در بُعد تحقیقاتی انجام دادیم، افزود: هرچند شناخت عوامل شیمیایی کار بسیار مشکلی است، اما در این بخش به پیشرفت بسیار خوبی رسیده‌ایم؛ البته نباید به این حد از پیشرفت قانع باشیم.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تأکید بر اینکه امروز سایه جنگ از کشور ما دور شده است، ولی با این وجود نیرو‌های مسلح باید همواره آمادگی‌های خود را ارتقا دهند، گفت: احتیاج داریم که مراکز آموزش عمومی، اطلاع‌رسانی، دانشگاهی و صنعتی خود را برای تولیدات لوازم پزشکی و واکسن‌های لازم برای وقوع تهدید احتمالی شیمیایی آماده کنیم.

سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل
 ضرورت بروزرسانی تجهیزات رفع آلودگی شیمیایی 
سردار سرتیپ جلالی گفت: داشتن یک بخش به نام اورژانس مصدومان شیمیایی کافی نیست، بلکه باید این‌گونه مراکز در سطح کشور گسترش یابد و تجهیزات رفع آلودگی باید به‌روز شود.
سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل در همایش ملی پدافند شیمیایی که صبح امروز در دانشگاه بقیه‌الله (عج) برگزار شد، اظهار داشت: بعد از جنگ تحمیلی باز هم شاهد استفاده از سلاح‌های شیمیایی در عراق و سوریه توسط داعش بودیم و این‌ها هم توسط همان‌هایی که صدام را به سلاح شیمیایی تجهیز کردند، حمایت می‌شوند؛ بنابراین کشور‌های آلمان، فرانسه و انگلیس متهمان این موضوع هستند؛ لذا باید آن‌ها پاسخگوی جنایت‌های صدام باشند.
وی افزود: امروز غربی‌ها که صدام و داعش را به سلاح‌های شیمیایی مجهز کردند، دیگران را متهم می‌کنند و مدعی رسیدگی به پرونده استفاده از سلاح‌های شیمیایی هستند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل تأکید کرد: رزمندگانی که در مکتب سلیمانی جنگیدند، اجازه نمی‌دهند که منطقه مجدداً در دست جرثومه‌های کشور‌های استکباری قرار گیرد.
سردار جلالی اظهار داشت: امروز نیازمند سازمانی مانند آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه پرداختن به منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی هستیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: امروز دارای بیش از پنج هزار مجتمع تولید محصولات پتروشیمی هستیم و این می‌تواند برای کشور به جای نفت تولید ثروت کند که ثمره ایثار جانبازان و شهدای دفاع مقدس است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد: امروز ۳۳ درصد صنعت تولید کشور در بخش پتروشیمی صورت می‌گیرد؛ همچنین تقریباً تمام تولید لاستیک از محصولات شیمیایی و پتروشیمی است؛ حال در چنین کشوری باید به موضوع صنعت شیمیایی توجه به بیشتری شود.
سردار جلالی ادامه داد: البته خطرات شیمیایی و هسته‌ای زیاد با هم تفاوت ندارند، اما در مراکز درمانی ارجاع بیماران پرتوی و هسته‌ای دیده شده که باید در صنعت شیمیایی هم این را لحاظ کنیم.
وی بیان کرد: اینکه کارخانه پتروشیمی را در شهر‌ها احداث کنیم، کار اشتباهی است؛ زیرا اگر اتفاقی برای این‌گونه کارخانه‌ها بیفتد، موجب آلودگی شهر‌ها می‌شود؛ لذا رعایت الزامات ایمنی در احداث این‌گونه مراکز ضروری است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل تأکید کرد: همه مراکز شیمیایی باید از شهر‌ها خارج شوند و این موضوعی الزامی است؛ در کنار این موضوع، استفاده از گاز کلر برای تصفیه آب هم باید کنار گذاشته شود و به جای آن از روش‌های دیگری استفاده کرد.
سردار جلالی خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس دشمن وجود داشت و جنگیدیم و به پیروزی رسیدیم، اما امروز قابل قبول نیست که کارخانه‌های تولید رنگ در داخل شهر‌ها وجود داشته باشد؛ تنظیم قوانین و مقررات در این حوزه هم باید وجود داشته باشد تا بتواند برای همه کشور مقررات را تدوین و ابلاغ کند.
وی افزود: البته داشتن یک بخش به نام اورژانس مصدومان شیمیایی کافی نیست، بلکه باید این‌گونه مراکز در سطح کشور گسترش یابد؛ همچنین تجهیزات رفع آلودگی که امروز موجود است، باید به‌روز شود؛ در کنار این موضوع، باید تمرینات و رزمایش‌هایی صورت گیرد که این موضوع در برنامه‌های امسال پدافند غیرعامل پیش‌بینی شده است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد: به نظام پدافند شیمیایی در حوزه صنعت شیمیایی نیازمندیم؛ زیرا انفجار در زیرساخت‌های شیمیایی به‌صورت کاشت ایمپلنت صورت می‌گیرد که امکان کنترل و انفجار از راه دور را میسر می‌سازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
اوقات شرعی اهواز، ۲ تیرماه ۱۴۰۵
با راه اندازی واحد فراوری بافت، کل نیاز کشور تأمین می شود
هیئتی به وسعت دنیای کوچک بچه‌ها در شهرستان بدره
جمع استان‌های کولبر، جمع شد/ ایلام هم آمد
سقوط بالگرد آمریکایی در آلاسکا
رایزنی هیئت عالی رتبه ایرانی با مقامات عمان در مسقط
تأکید معاون امور استان‌های رسانه ملی بر بازتاب فرهنگ عاشورایی زنجان در کشور
دوم تیرماه ۱۴۰۵؛ قطع جریان گاز در کوی مهدیس اهواز
بررسی موانع پیش روی ثبت جهانی دره شیرز کوهدشت
طنین نوای یا حسین(ع) در شب هشتم محرم در آبادان
استمرار گرمای هوا و وزش باد در سمنان
مردم جنوب غرب خوزستان؛ یکصدا در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی
تعیین دبیرکل جدید اتحادیه عرب
سربازان بیدار شب‌های خیابان، بیشتر از تنگه هرمز، عرصه را بر ترامپ تنگ کرده‌اند
صدو چهاردهمین شب از حماسه خیابان کیش با طنین فرمانده بده فرمان، حکم آنچه تو فرمایی
صدور ۹۷ درصد ابلاغیه‌ها در دادگستری گچساران به صورت الکترونیک
شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
بیشتر آمریکایی‌ها معتقدند جنگ علیه ایران مشکلاتشان را زیاد کرد
تیم دانشکده ملی مهارت شهید مهاجر اصفهان قهرمان مسابقات امنیت سایبری بریکس ۲۰۲۶ شد
سردار ابن‌الرضا: در طول مذاکره آرایش نظامی را حفظ می‌کنیم
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
عراقچی: برخی دارایی‌های مسدودشده ایران آزاد شدند
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد
نشست قرارگاه امنیتی و دفاعی استان مرکزی به ریاست فرمانده سپاه حضرت روح‌الله
بیانیه مشترک قطر و پاکستان درباره مذاکرات سوئیس
مورینیو: بیرانوند باید در تیم‌های بزرگ اروپایی باشد
جام جهانی ۲۰۲۶، تمجید بوفون از عملکرد بیرانوند
به نقض تفاهم‌نامه واکنش سنگین خواهیم داشت
تمجید کورتوا از بیرانوند
رده بندی فیفا، بازگشت ایران به رده ۲۲
بازتاب درخشش بیرانوند مقابل بلژیک در رسانه‌های خارجی
سرلشکر رضایی: آمریکا را پاسخگو می‌کنیم
هشدار ترکیه درباره خرابکاری رژیم صهیونی در مذاکرات ایران وآمریکا
بدبینی به مذاکرات به علت بدعهدی آمریکاهمچنان وجود دارد
نشست مدیریت انرژی؛ افزایش جایگاه‌های سوخت ثابت و سیار در هرمزگان
۳ کشته و یک زخمی بر اثر تصادف ۲ سواری پژو پارس در محور طبس _ یزد
قطعی سامانه اینترنتی برخی بانک‌ها و بلوکه شدن پول مردم  (۲۸ نظر)
فرمانده قرارگاه خاتم‌: شهید پاکپور معمار تحولات عملیاتی بود  (۱۸ نظر)
یارانه خرداد ماه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد  (۷ نظر)
قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء: تنگه هرمز بسته خواهد شد  (۳ نظر)
نتایج وام ۷۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری اعلام شد  (۲ نظر)
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد  (۱ نظر)
واکنش بقایی به نفاق و ریاکاری وزیر خارجه فرانسه  (۱ نظر)
ترخیص مواد اولیه تولید داروی دیابتی با ورود دادستانی تهران  (۱ نظر)
ورود هیئت مذاکره کننده ایران به سوئیس  (۱ نظر)
نخستین شب مراسم عزاداری محرم در جوار محل عروج ملکوتی قائد شهید انقلاب  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، اینفانتینو: نمایشی الهام‌بخش از مقاومت و اشتیاق را دیدیم  (۱ نظر)
عارف: مردم بیش از خود گرانی، تحت فشار روانی آن هستند  (۱ نظر)
آسمانی شدن مادر شهید والامقام اشتیاقی در مِشکان شهرستان نی ریز  (۱ نظر)
آغاز عملیات عمرانی شهر گوزلدره با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی  (۱ نظر)