پخش زنده
امروز: -
مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهابادگفت : باتوجه به اینکه دستگاه های تصفیه آب خانگی کلر آب را می گیرد به شهروندان پیشنهاد می شود تا برای کنترل این بیماری در فصل تابستان از این دستگاه ها استفاده نکنند.
به گزارش خبرگزاری
صدا و سیما،
مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهاباد در این جلسه توضیحاتی در خصوص بیماری هپاتیت A و لزوم پیشگیری از این بیماری ویژه در فصل تابستان ارائه نمود و راههای پیشگیری و اطلاع رسانی در خصوص بیماری را بیان داشت.
مسعود دانشی با بیان اینکه شیوع این بیماری از طریق آب صورت می گیرد بر استفاده حداکثری از میزان کلرزنی آب شرب و کنترل وضعیت آب شیرین کن های سطح شهرستان تأکید نمود.
وی افزود: باتوجه به اینکه دستگاه های تصفیه آب خانگی کلر آب را می گیرد به شهروندان پیشنهاد می شود تا برای کنترل این بیماری در فصل تابستان از این دستگاه ها استفاده نکنند.
جمع آوری دست فروشان باتوجه به مشاهده وجود آلودگی در بعضی از مواد غذایی، توزیع بروشور و برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی برای شهروندان و روستائیان، استفاده از روحانیون در آگاه سازی مردم، بازرسی وضعیت بهداشتی اماکن عمومی از جمله سالن های ورزشی، رستوران ها و نانوایی ها و کنترل کلر زنی آب شرب شهر و روستاها از برخی مصوبات این جلسه بود.
فرماندار بهاباد نیز در این جلسه با بیان اینکه تهدیدات بهداشتی را باید جدی بگیریم گفت: سلامت مردم در اولویت اول امور قرار دارد لذا در این راه هرگونه کم کاری و سهل انگاری از هیچ فرد و نهادی قابل قبول نخواهد بود.
عباس اقبال با توجه به اینکه یکی از دلایل بروز بیماری هپاتیت A به مصرف آب های آلوده بر می گردد افزود: در برخی روستاها از چشمه ها برای آب شرب استفاده می کنند و لذا باید روستاییان را نسبت به این بیماری توجیه نمود.
وی با بیان اینکه کلرزنی و توجه مداوم به چاه های آب می تواند در جلوگیری از ابتلا به این بیماری موثر باشد گفت: لازم است اداره آب و فاضلاب روستایی و مرکز بهداشت شهرستان نسبت به کنترل کلر زنی آب روستاها اقدامات لازم را انجام دهند.