پخش زنده
امروز: -
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول از ثبت ۲۶۷ مأموریت امدادی در سطح شهرستان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رضا معمارزاده اظهار کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی امسال، مرکز ارتباطات اورژانس دزفول مجموعاً ۵۳۱ تماس مردمی دریافت کرد که از این تعداد، ۲۶۷ مورد منجر به مأموریت امدادی شد.
وی با بیان اینکه از مجموع مأموریتها، ۱۸۳ بیمار به مراکز درمانی انتقال یافتند، افزود: سایر بیماران به صورت سرپایی در محل توسط کارشناسان فوریتهای پزشکی درمان شدند.
معمارزاده ادامه داد: در مسیرهای پیادهروی عزاداری تاسوعا و عاشورا، ۸۴ بیمار به صورت مستقیم به اتوبوس آمبولانس و آمبولانسهای مستقر در مسیر عزاداری مراجعه کردند که بخش قابل توجهی از آنان به صورت سرپایی درمان شدند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول با ابراز تأسف از فوت یکی از عزاداران بر اثر ایست قلبی تنفسی گفت: علیرغم تلاش بیوقفه همکاران ما در عملیات احیای قلبی-ریوی، متأسفانه آقایی حدودا ۶۵ ساله، جان خود را از دست داد.
معمارزاده با اشاره به شرایط آبوهوایی در این ایام افزود: بیشتر مراجعان در روزهای تاسوعا و عاشورا را کودکان و بانوانی تشکیل میدادند که به دلیل گرمای هوا دچار ضعف، بیحالی و علائم اولیه گرمازدگی شده بودند.
وی با قدردانی از تلاش شبانهروزی پرسنل اورژانس ۱۱۵ دزفول در پوشش کامل مراسم عزاداری، تصریح کرد: این حجم از خدمترسانی نتیجه آمادگی کامل تیمهای عملیاتی و تحقق شعار «همیشه با شماییم» در صحنههای امدادی است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در پایان، همکاری مثالزدنی مردم، هیئات مذهبی و نیروهای انتظامی را در تسهیل مأموریتهای اورژانس ستود و گفت: مشارکت هوشمندانه عزاداران در بازگشایی مسیرهای تردد آمبولانسها، نقش مهمی در سرعت ارائه خدمات درمانی ایفا کرد.