پخش زنده
امروز: -
فرماندار سردشت با گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی این شهر در هفتم تیرماه ۱۳۶۶، این واقعه را سند مظلومیت ملت ایران و نمادی از چهره واقعی مدعیان حقوق بشر دانست.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی، فرماندار سردشت با گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی این شهر در هفتم تیرماه ۱۳۶۶، این واقعه را سند مظلومیت ملت ایران و نمادی از چهره واقعی مدعیان حقوق بشر دانست.
ریباز میرزایی اظهار کرد: در جریان بمباران شیمیایی سردشت، بیش از ۱۱۰ نفر به شهادت رسیدند و حدود یکهزار و ۶۰۰ نفر نیز جانباز شدند که همچنان آثار این جنایت را با خود به همراه دارند.
وی افزود: فاجعه انسانی بمباران شیمیایی سردشت یکی از تلخترین و سیاهترین رخدادهای تاریخ معاصر است. این جنایت، سندی آشکار از نقض حقوق بشر و مظلومیت مردم ایران به شمار میرود.
فرماندار سردشت با اشاره به سکوت مجامع و نهادهای بینالمللی در قبال این حادثه، تصریح کرد: بیتفاوتی جامعه جهانی نسبت به این جنایت، لکهای ماندگار در کارنامه مدعیان حقوق بشر است و هرگز از حافظه تاریخی مردم ایران پاک نخواهد شد.
میرزایی همچنین از برگزاری ویژهبرنامههای گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی سردشت خبر داد و گفت: این برنامهها با حضور مهمانان کشوری و استانی، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانوادههای معظم شهدا و جانبازان، روز هفتم تیرماه برگزار خواهد شد.