پخش زنده
امروز: -
امام جمعه آبادان با اشاره به دور جدید مذاکرات با آمریکا گفت: ملت به دستگاه دیپلماسی اعتماد دارند و لازم است در مذاکرات، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، حجتالاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی امام جمعه آبادان در خطبههای نماز جمعه این هفته، با اشاره به ایام محرم، اوج مظلومیت خاندان سید و سالار شهیدان را از روز دهم محرم دانست و گفت: امام سجاد (ع) با خطبههای خود، کار بیداری و آگاهیبخشی را انجام داد.
او با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت آیتالله بهشتی، برخورد قاطع قوه قضاییه با معاندان نظام را قابل تقدیر خواند و افزود: این افراد با استفاده از امکانات نظام رشد کردند و در مواقع حساس، بهعنوان ستون پنجم دشمن عمل کردند.
حجتالاسلام غبیشاوی با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر، گفت: بسیاری از جنایتها و کارهای ناهنجار، ریشه در آفت مواد مخدر دارد و نیروی انتظامی در این راستا شهدای زیادی را تقدیم کرده است.
وی با تاکید بر لزوم مقابله با تهدیدات مواد مخدر، افزود: برای مقابله با مواد مخدر، نیاز به کار دستهجمعی همه دستگاهها و بهویژه آموزش و پرورش است تا جوانان را از عواقب استفاده از مواد مخدر آگاه کنند.
خطیب جمعه آبادان با اشاره به فرا رسیدن اوج گرما در ماههای تیر و مرداد، از مردم خواست با صرفهجویی، وزارت نیرو را برای عبور از تابستان یاری کنند و گفت: فرهنگ مصرف، نیاز به دقت بیشتری دارد.
او با اشاره به دوره جدید مذاکرات با آمریکا، افزود: جنگ دیپلماسی با آن ادامه دارد و ملت به دستگاه دیپلماسی اعتماد دارند.
حجتالاسلام والمسلمین غبیشاوی ادامه داد: در جنگ تحمیلی سوم، اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای جهانیان آشکار شد و لازم است در مذاکرات نیز به رهنمودهای رهبری توجه ویژه شود.
امام جمعه آبادان در پایان، با اشاره به توقف جنگ در لبنان، تاکید کرد و گفت: دست برتر با ایران اسلامی است و ملت بهای زیادی دادند تا آمریکا مذاکره کند.