پخش زنده
امروز: -
همزمان با ایام محرم ۱۴۰۵، مراسم تعزیه شام غریبان حضرت رقیه (س) با حضور گسترده مردم و عاشقان اهل بیت (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، مراسم تعزیه شام غریبان حضرت رقیه (س) با حضور گسترده مردم و عاشقان اهل بیت (ع) در مسجد قاسم بن الحسن (ع)، فلکه نگهبانی یادمان شهدای گمنام و بیتالحرمین پارک ساحلی به اجرا درآمد و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.
گروه برگزارکننده این تعزیه بیش از ۶۰ عضو دارد و بیش از یک دهه است که در زمینه اجرای تعزیهخوانی، به عنوان یکی از شاخصترین گونههای نمایش آیینی و مذهبی، فعالیت میکند.
این گروه علاوه بر اجراهای متعدد در استان خوزستان، امسال به مناسبت شهدای میناب در استان هرمزگان و همچنین کشور عراق نیز به اجرای برنامههای تعزیهخوانی خواهد پرداخت.
محمد انجیلی، کارگردان این اثر، در حاشیه اجرای برنامه اظهار کرد: در این کار تلاش کردهایم با تلفیق عناصر نمایشی و آیینی، اثری متفاوت و تأثیرگذار برای مخاطبان ارائه کنیم تا پیام عاشورا و مظلومیت اهل بیت (ع) به شیوهای هنرمندانه منتقل شود.
وی افزود: تعزیه به عنوان یک تئاتر آیینی و مذهبی، نقش مهمی در حفظ و انتقال فرهنگ عاشورایی به نسلهای مختلف دارد و تلاش ما بر آن بوده است که این هنر ارزشمند با کیفیتی مطلوب به اجرا درآید.