برگزاری جلسه هماندیشی ستاد وداع با پیکر مطهر قائد شهید امت در فریمان
دروازه شرقی مشهد مقدس به عنوان شهر معین مشهد، آماده خدمترسانی به شرکتکنندگان ایرانی و خارجی مراسم بدرقه رهبر شهیدمی شود.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،فرماندار شهرستان فریمان در جلسه ستاد تشییع رهبر شهیدگفت: این شهرستان برای ایفای نقش پشتیبان و معین مشهد مقدس در برگزاری مراسم تشییع امام شهید آمادگی لازم را دارد.
مهدی ناصری با اشاره به موقعیت راهبردی فریمان گفت: این شهرستان به عنوان دروازه ورودی مشهد مقدس از شرق استان خراسان رضوی و کشور و به دلیل همجواری با مرزهای شرقی و مسیر تردد زائران، در ایام برگزاری مراسم تشییع میزبان بخشی از جمعیت عزاداران و شرکتکنندگان در این آیین خواهد بود و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به شرکتکنندگان ایرانی و خارجی پیشبینی شده است.
وی افزود: با تشکیل ستاد تشییع در شهرستان و با بهرهگیری از ظرفیت دستگاههای اجرایی، نهادهای مردمی و گروههای جهادی، برنامهریزیهای لازم برای مدیریت تردد زائران، تأمین پارکینگهای مورد نیاز، استقرار ایستگاههای خدمترسانی، تقویت خدمات امدادی و ساماندهی مسیرهای مواصلاتی در حال انجام است.
مهدی ناصری تأکید کرد: با توجه به مجاورت فریمان با کلانشهر مشهد، این شهرستان میتواند در حوزههای مختلف پشتیبانی، اسکان موقت و خدماترسانی به زائران و عزاداران نقش مؤثری ایفا کند.
نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر ضرورت آمادگی کامل دستگاههای اجرایی و فرهنگی شهرستان برای برگزاری باشکوه آئین وداع و تشییع پیکر مطهر قائد شهید امت، بر همافزایی همهجانبه میان کمیتههای تخصصی و تسریع در روند برنامهریزی و هماهنگیها تأکید کرد.
دکترسیداحسان قاضی زاده هاشمی در این جلسه بر ضرورت انسجام، تقسیم کار دقیق، پیگیری مستمر و آمادگی همهجانبه مجموعههای مسئول برای برگزاری شایسته این مراسم تأکید کرد و از همه دستگاهها خواست تا از فرصت باقی مانده برای برنامه ریزی و تجهیز خود به خوبی بهره ببرند.