• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۲۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۰:۱۷
قم » اجتماعی
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای مهار بحران گردوغبار در قم

تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه میان منابع طبیعی، استانداری قم و شرکت ملی نفت امضا شده که براساس آن ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی سه سال برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در نواران واقع در شرق استان اختصاص می‌یابد.

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای مهار بحران گردوغبار در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آقای مرتضی داودی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم از شناسایی کانون‌های بحرانی گردوغبار در شرق استان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین مطالعات انجام‌شده، حدود ۲۹۰ هزار هکتار از مناطق بیابانی حاشیه شرقی استان قم شناسایی شده که دو کانون حسین‌آباد میش‌مست و گرمسار را به یکدیگر متصل می‌کند.

وی افزود: مهم‌ترین و بحرانی‌ترین بخش این محدوده در منطقه نواران قرار دارد که در سطحی بالغ بر ۵۲ هزار هکتار شناسایی شده و مطالعات لازم برای اجرای عملیات بیابان‌زدایی در آن انجام شده است. این منطقه به عنوان کانون اصلی بحران گردوغبار در استان شناخته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم با اشاره به اقدامات انجام‌شده در سال گذشته گفت: در سال گذشته عملیات اجرایی نهال‌کاری در سطح یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی بیابانی استان انجام شد که ۵۰۰ هکتار آن در منطقه حسین‌آباد میش‌مست و مابقی در منطقه نواران اجرا شد. 

همچنین با تخصیص حدود 50 میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان جنگل‌ها در قالب طرح محرومیت‌زدایی، حدود ۱۴۲ هزار اصله نهال در سطح ۶۵۰ هکتار از اراضی نواران کاشته شد.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، توسعه این اقدامات در سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد. اعتبار محرومیت‌زدایی امسال نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه مورد موافقت قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود تخصیص آن تا هفته آینده انجام شود.

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای مهار بحران گردوغبار در قم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه میان اداره‌کل منابع طبیعی، استانداری قم و شرکت ملی نفت خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی شرکت ملی نفت طی سه سال برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در منطقه نواران اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات تکمیلی و اقدامات اجرایی این طرح تا ابتدای مهرماه انجام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود عملیات کاشت نهال با استفاده از اعتبار پیش‌بینی‌شده از مهرماه امسال در منطقه نواران آغاز شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
بانوی ۵۱ ساله کرمانشاهی به ۴نفر حیاتی دوباره بخشید
از حیات‌وحش تا درام خانوادگی؛ دوبله دو اثر جدید در واحد دوبلاژ سیما
با وجود آسیب‌های جنگ، تحویل برق به صنایع افزایش یافت
احتمال شنیده شدن صدای انفجار در سیریک
تمهیدات خراسان شمالی برای تردد ایمن زائران در مراسم تشییع امام شهید
ماندگاری هوای گرم در استان مرکزی تا روز چهارشنبه
بازگشت ۱۶ واحد تولیدی خراسان جنوبی به چرخه تولید با حمایت دستگاه قضایی
فقط ۳۰ درصد موتورسیکلت سواران مشهدی گواهینامه دارند
استقبال کمیته اجرایی PUIC از ابتکار ایران برای انسجام کشور‌های اسلامی
گلباران گلزار شهدای رشت با حضور مسئولان قضایی گیلان
ای که می‌سوزد به یادِ خنده‌هایت مرد و زن
برگزاری همایش مداحان و پیرغلامان حسینی فریدونشهر
کشف یک تن انواع موادمخدر در محور‌های ورودی یزد
ایرانداک مخزن علمی کشور است
قدردانی رسانه ملی از صدای ماندگار ایران
تمجید‌ ای اف سی از عملکرد تیم ملی ایران مقابل بلژیک
دانشگاهیان کرمان ادامه‌دهنده راه پُر افتخار شهید چمران
اجرای آسفالت معابر و تکمیل فاز دوم بهسازی روستای شیرین آباد شهرستان همدان
جایگاه دوم تیم فوتبال دنا یاسوج در لیگ دسته دوم کشور
شاهراه عشایری شهرستان درمیان به بهره‌برداری رسید
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
مذاکرات چهارجانبه ایران، آمریکا، قطر و پاکستان
ونس: پیشرفت بزرگی در رابطه با ایران انجام شده است
واریز حقوق بازنشستگان تا پایان امروز تکمیل می‌شود
نرخ طلا، سکه و نقره در بازار مشهد / یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
قرعه‌کشی ایران‌خودرو امروز برگزار می‌شود
تساوی ارزشمند فوتبال ایران مقابل بلژیک
مودیان نگران نباشند؛ مهلت ارایه اظهارنامه‌های مالیاتی تمدید خواهد شد
نشست وزیران خارجه مصر، ترکیه، عربستان و پاکستان در قاهره
رسانه عبری: اسرائیل بار دیگر تسلیم شروط ایران شد
تقویم و اوقات شرعی یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ به افق قم
علت حادثه مسمومیت غذایی تعدادی از شهروندان در شهرستان رامیان استان گلستان
مورینیو: بیرانوند باید در تیم‌های بزرگ اروپایی باشد
به نقض تفاهم‌نامه واکنش سنگین خواهیم داشت
امشب؛ تقابل یوز‌های ایران با بلژیک
عرضه کوله اضطراری در تهران
قطعی سامانه اینترنتی برخی بانک‌ها و بلوکه شدن پول مردم  (۲۷ نظر)
فرمانده قرارگاه خاتم‌: شهید پاکپور معمار تحولات عملیاتی بود  (۱۷ نظر)
یارانه خرداد ماه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد  (۶ نظر)
پرواز پراید بر فراز بام یک منزل مسکونی  (۴ نظر)
قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء: تنگه هرمز بسته خواهد شد  (۳ نظر)
نتایج وام ۷۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری اعلام شد  (۲ نظر)
واریز حقوق خرداد بازنشستگان کشوری آغاز شد  (۲ نظر)
واکنش بقایی به نفاق و ریاکاری وزیر خارجه فرانسه  (۱ نظر)
مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) ماه محرم ۱۴۰۵ _ استان‌ها ۳  (۱ نظر)
ابوترابی‌فرد: هیئت حاکمه آمریکا به هیچ‌وجه قابل اعتماد نیست  (۱ نظر)
ترخیص مواد اولیه تولید داروی دیابتی با ورود دادستانی تهران  (۱ نظر)
عمارت کلاه‌فرنگی باغشمال میعادگاه فرهنگی مردم تبریز می‌شود  (۱ نظر)
ورود هیئت مذاکره کننده ایران به سوئیس  (۱ نظر)
عارف: مردم بیش از خود گرانی، تحت فشار روانی آن هستند  (۱ نظر)
آسمانی شدن مادر شهید والامقام اشتیاقی در مِشکان شهرستان نی ریز  (۱ نظر)