پخش زنده
امروز: -
رئیس شورایشهر تهران گفت: تهران هزار واگن مترو کم دارد و شهرداری قرارداد خرید ۷۹۱ دستگاه واگن را با چین بست .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی چمران گفت: طبق قانون دولت باید ۱۵ درصد پیشپرداخت قرارداد خرید واگن از چین را میداد، اما ۵.۵ درصد را پرداخت کرد و شهرداری ۹.۵ درصد باقیمانده را پرداخت کرد.
رئیس شورای شهر تهران افزود: معاون شهردار تهران شخصاً از بانک شهر پول قرض کرد و حقوق خود را گروی بانک گذاشت و با این شرایط نمیتوانند حقوق بگیرد و به وی کارت هدیه داده میشود.
وی گفت:قرارداد خرید واگن مربوط به ۱۱ سال پیش است و مصوبه مجلس را دارد، اما هر بار کار به گره خورد اما شهرداری تهران ۳ سال پیش قرارداد خرید واگن را با چینیها بست و طبق قانون، دولت باید ۱۵ درصد پیشپرداخت را میداد تا قرارداد اجرایی شود، اما ۵.۵ درصد را پرداخت کرد و شهرداری ۹.۵ درصد باقیمانده را پرداخت کرد.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بعد از پرداخت پول قرارداد جاری شد، گفت که ۲ رام قطار چینی ساخته و بارگیری شده است، اما به دلیل شرایط موجود نتوانستیم آن را وارد کشور کنیم و قرار است این واگنها یا از طریق کشتی و یا قطار از شمال چین وارد کشور شوند.
علاوه بر خرید واگنهای خارجی، تاکنون ۳ رام قطار ملی وارد خطوط متروی تهران شده است.