پخش زنده
امروز: -
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در بازدید میدانی از منطقه ۴ تهران، روند بازسازی املاک آسیبدیده در جنگ تحمیلی سوم و طرحهای توسعه شهری این منطقه را ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در بازدید معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از منطقه ۴ تهران که با همراهی علیاصغر کمالیزاده، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، مجتبی طبقی مدیرکل تدوین ضوابط و صدور پروانه شهرداری تهران، همچنین شهردار و معاون شهرسازی منطقه برگزار شد، آخرین وضع رسیدگی به ساختمانهای آسیبدیده ناشی از جنگ تحمیلی سوم ارزیابی شد.
بر اساس گزارشهای ارائهشده، پروانه تخریب و نوسازی تمامی املاک آسیبدیده صادر شده و اقدامات اجرایی برای بازسازی این واحدها در حال پیگیری است.
همچنین در جلسهای که پس از بازدید برگزار شد، بررسی طرحهای توسعهای و بازآفرینی شهری منطقه ۴ در دستور کار قرار گرفت. در این راستا، آخرین وضع طرح اتصال خیابان دلاوران به بزرگراه امام علی از طریق تملک اراضی مورد نیاز متعلق به ارتش و بنیاد مستضعفان تشریح شد. طرحی که نقش مهمی در تکمیل شبکه معابر و بهبود دسترسیهای شرق تهران خواهد داشت.
در ادامه، روند اجرای طرح بازآفرینی ۴۲ هکتاری محله شمیراننو با رویکرد «کلید به کلید» نیز بررسی شد. این محدوده به علت برخورداری از بافت ریزدانه و ناکارآمد، یکی از اولویتهای نوسازی در منطقه ۴ به شمار میرود، بهگونهای که حدود ۸۰ درصد بافت محله را پلاکهای ریزدانه تشکیل میدهد.
آبادیان در پایان بر ضرورت تسریع در اجرای طرحهای بازسازی و نوسازی، بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای قانونی و تقویت هماهنگی میان دستگاههای ذیربط برای ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و تحقق اهداف بازآفرینی شهری تاکید کرد.