تلاش دشمن برای ایجاد تردید در مردم و دوری از خیابان
امام جمعه گرگان گفت: دشمن میخواهد با ایجاد تردید مردم را از حضور در خیابان دور کند،اگر ایران بر این جریان پیروز شود بهعنوان ابرقدرت چهارم دنیا شناخته میشود.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گلستان، امام جمعه گرگان در خطبههای عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته این شهر گفت: مردم بیش از ۱۰۰ شب پس از شهادت رهبر ایران هنوز در میدان هستند اما دشمن میخواهد با ایجاد تردید، یاس و ناامیدی در بین مردم آنها را از میدان خیابان دور کند.
آیتالله سید کاظم نورمفیدی افزود: دشمنان به ایران حمله نظامی کردند و نتیجه نگرفتند و با شهادت رهبر، سرداران نظام، فرماندهان نظامی و افسران میدان علم و دانش به ایران جنایت کردند.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: دشمنان ایران در حال تبلیغ بین مردم هستند که هزینه تسلیم ایران کمتر از هزینه مقاومت است و میخواهند به مردم القا کنند که باید تسلیم شوند.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به شرایط بسیار حساسی کشور افزود: دشمنان ایران به دنبال این هستند که ملت ایران را خسته کنند و ما باید در این شرایط خودمان انتخاب کنیم که راه ذلت یا راه عزت را بپذیریم.
وی با تأکید بر اینکه رسیدن به عزت بهسادگی به دست نمیآید، گفت: ملتی که ۴۷ سال در برابر فشارها و تحریمهای مختلف ایستادگی کرده، بسیار قدرتمند است و غربیها اعتراف کردهاند که اگر ایران در این جریان پیروز شود بهعنوان ابرقدرت چهارم دنیا شناخته میشود.
وی تصریح کرد: در مردم نباید تردید، ترس و اختلاف ایجاد شود و اگر این موارد در مردم به وجود آید تابآوری مردم لطمه میخورد.
آیت الله نورمفیدی با تأکید بر تأثیر رسانهها در بین مردم افزود: رسانهها صادقانه با مردم حرف بزنند تا مردم سراغ شبکههای خارجی نروند زیرا شبکههای بیگانه خواستههای دشمنان ایران را به مردم القا میکنند.
وی تصریح کرد: سیاهنمایی مطلق در برابر سفیدنمایی غیرواقعی به تابآوری اجتماعی خدشه وارد میکند.
امامجمعه گرگان گفت: ما در کشور مشکلاتی داریم اما پیشرفتها و اقدامات خوبی هم داریم که باید به آنها توجه شود.
وی در بخشی دیگر از خطبههای نمازجمعه به همکاری بین دولت و ملت اشاره کرد و ادامه داد: دولت تمام توان و تلاشش را برای مشکلات روزمره مردم بگذارد و مردم هم در مواردی مثل مصرف آب، برق و بنزین با درست استفادهکردن با دولت همکاری کند.
امامجمعه گرگان در خصوص اختلافافکنی در بین مردم در خصوص جنگوصلح افزود: جنگوصلح جدا از هم نیستند و مکمل همدیگر هستند، میدان نظامی در برابر نظام دیپلماسی و مکمل همدیگرند و هر دو همدیگر را تقویت میکنند و نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه و مبنایی برای خودش دارد.
وی گفت: ملت ایران ملت امام حسین(ع) است و مگر میشود حسینیان در برابر یزید تسلیم شوند؟ ملت ایران از مکتب حسین(ع) آموخته است که زیر بار ذلت آمریکا و اسرائیل نخواهد رفت و این مردم حاضرند شهید شوند اما در برابر شما تسلیم نشوند.