پخش زنده
امروز: -
استاندار همدان از ایجاد نخستین ایستگاه ترانشیپمنت سوخت در منطقه فامنین با سرمایهگذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی خبر داد .
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان همدان، حمید ملانوری شمسی در نشست شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه پدافند زیستی استان، با اشاره به آمادهسازی این مجموعه در مدت شش ماه توسط بخش خصوصی گفت: این طرح با سرمایهگذاری شخصی و با هدف توسعه ترانزیت ریلی سوخت ایجاد شده و بهزودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
او افزود: انتقال سوخت از طریق ریل، علاوه بر کاهش چشمگیر تردد کامیونهای حامل سوخت، موجب صرفهجویی قابل توجه در مصرف انرژی، کاهش هزینههای حملونقل، کاهش مخاطرات جادهای و کاهش آلایندگیهای زیستمحیطی خواهد شد.
استاندار همدان با تأکید بر موقتی بودن محل فعلی استقرار این مجموعه گفت: با رعایت تمامی الزامات، دستورالعملها و ضوابط پدافند غیرعامل و استقرار تجهیزات ایمنی لازم، فعالیت این پایانه تا زمان انتقال به محل نهایی در منطقه ویژه جهانآباد بلامانع است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان هم در این نشست، پایانه ترانشیپمنت ریلی سوخت فامنین را یکی از مهمترین طرحهای سرمایهگذاری استان عنوان کرد و گفت: در این طرح، سوخت وارداتی پس از ورود به استان در ایستگاه فامنین از تانکرهای جادهای به واگنهای مخزندار ریلی منتقل و از طریق شبکه ریلی کشور به مقصد بازارهای منطقه صادر میشود.
علیرضا ثابت قدم افزود: این مجموعه با سرمایهگذاری بخش خصوصی و در مدت زمانی کوتاه احداث شده و با برخورداری از دهها جایگاه تخلیه و بارگیری، ظرفیت قابل توجهی برای جابهجایی ماهانه فرآوردههای نفتی ایجاد کرده است.
در این جلسه، اعضای شورای پدافند غیرعامل ابعاد ایمنی، امنیتی، زیستمحیطی و الزامات پدافندی طرح را بررسی کردند و بر هماهنگی دستگاههای اجرایی، نظارتی و خدماترسان برای بهرهبرداری ایمن و پایدار از این پروژه تأکید شد.