پخش زنده
امروز: -
فرماندار قرچک در جلسه صیانت از حریم شهرستان، با تأکید بر ضرورت پیشگیری از تخلفات در مراحل اولیه، خواستار تشدید نظارت دستگاههای متولی و برخورد قانونی با هرگونه تعرض به اراضی ملی و کشاورزی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرماندار شهرستان قرچک در این جلسه با اشاره به اهمیت جلوگیری از ساختوساز غیرمجاز در مراحل اولیه، اظهار داشت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز باید در همان مراحل اولیه و پیش از تکمیل بنا صورت گیرد تا ضمن حفظ سرمایههای ملی، از تحمیل خسارتهای مالی به شهروندان جلوگیری شود.
نماینده عالی دولت وفاق ملی در شهرستان قرچک با تأکید بر مسئولیت دستگاههای متولی از جمله جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری و دهیاریها افزود: نظارت مستمر بر حریم شهرها و روستاها و اقدام بهموقع در برابر هرگونه تخلف در چارچوب قانون، نقش مهمی در حفظ اراضی و جلوگیری از تغییر کاربریهای غیرمجاز دارد.
اسلامی همچنین از همراهی دستگاه قضایی در برخورد با تخلفات حوزه اراضی قدردانی کرد و گفت: هر جا نیاز به اقدام قانونی وجود داشته باشد، با هماهنگی مراجع قضایی و دستگاههای اجرایی، برخورد لازم در چارچوب قانون انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری و تعامل مضاعف میان ادارات و دستگاههای اجرایی و نظارتی مرتبط شهرستان، وضعیت صیانت از اراضی در قرچک در شرایط مطلوبی قرار دارد و این روند با هدف حفظ حقوق عمومی، منابع ملی و جلوگیری از سودجویی افراد متخلف با جدیت ادامه خواهد یافت.
زهرا احمدی سرپرست دفتر نظارت و صیانت از حریمهای شهری استانداری تهران با تأکید بر ضرورت صیانت از اراضی ملی و کشاورزی اظهار داشت: هدف اصلی دستگاههای متولی باید پیشگیری از وقوع تخلفات پیش از رسیدن به مرحله ساختوساز باشد، چرا که جلوگیری از تخلف در مراحل اولیه، علاوه بر حفظ منابع ملی، از هدررفت سرمایههای مردم و تحمیل هزینههای ناشی از تخریب و برخوردهای قانونی جلوگیری میکند.
وی بر لزوم گزارشدهی مستمر، استفاده از ظرفیتهای قانونی برای مقابله با تخلفات و جلوگیری از تغییر کاربریهای غیرمجاز تأکید کرد و گفت: حفظ اراضی کشاورزی و تأمین امنیت غذایی نسلهای آینده نیازمند عزم جدی تمامی دستگاهها و اجرای دقیق وظایف قانونی در حوزه صیانت از اراضی است.
پس از برگزاری جلسه، مسئولان بصورت میدانی از محدوده، حریم و اراضی ملی شهرستان قرچک بازدید کردند.