پخش زنده
امروز: -
شهردار منطقه ۵ تهران گفت: اجرای طرح بازآفرینی محله کن و حصارک از سال گذشته آغاز شده و در حال انجام است.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، محمدرضا پوریافر با بیان اینکه مهمترین موضوع در طرح بازآفرینی کن جمعآوری آبهای سطحی است، تصریح کرد: مردم سالها گرفتار بودند و با توجه به اینکه انهار از زیر خانهها عبور میکرد اهالی نمیتوانستند منازل خود را نوسازی کنند، چراکه برای نوسازی باید انهار تخریب میشد.
شهردار منطقه پنج تهران ادامه داد: به دلیل بافت فرسوده محله و کوچهها و معابر کم عرض کن، جمعآوری آبهای سطحی در این محدوده دشوار بود. هرکسی زیر بار انجام آن نمیرفت و هم مردم و هم پیمانکار باید همکاری میکردند.
وی افزود: به هر شکل ما این اقدام را از سال قبل آغاز کردیم. خوشبختانه طرح پیشرفت خوبی دارد و بخش پایانی آن باقی مانده است.
پوریافر همچنین تصریح کرد: با توجه به ظرفیت امامزادهها و حسینیه سرآسیاب در این محله برای ساخت پارکینگ و همچنین توسعه میادین مرکز محله تملکات و بازگشاییها صورت گرفت و امسال هم بودجه خوبی برای تداوم این روند پیشبینی شده است.
شهردار منطقه پنج تهران با اشاره به تداوم اجرای طرح بازآفرینی حصارک نیز گفت: در این محله نیز نوسازی معابر در دستور کار قرار گرفت و کفسازی و آسفالت معابر آغاز شد و امسال هم این طرح ادامه پیدا میکند تا به نتیجه برسد.
وی با اعلام اینکه طرح موضعی مرادآباد نیز در دستور کار منطقه قرار دارد، یادآور شد: مطالعات طرح موضعی محله بهاران فرحزاد که یک سکونتگاه غیررسمی است، همچون طرح دهونک و اسلامآباد در حال انجام است و نوسازی و توسعه گردشگری در این محله نیز در ادامه طرح روددره فرحزاد در دستور کار قرار دارد.