• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۱۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۳:۴۰
قم » اجتماعی
استاندار قم:

ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظفند مصرف برق خود را ۳۰ درصد کاهش دهند

اکبر بهنام جو استاندار قم در جلسه قرارگاه بهینه‌سازی و مدیریت راهبری انرژی گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت، دستگاه‌های اجرایی موظفند مصرف برق خود را در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۳، ۳۰ درصد کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، جلسه قرارگاه بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی استان شب گذشته به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

استاندار در این جلسه که قرار است تا پایان فصل گرما به صورت مستمر برگزار شود، ضمن قدردانی از همراهی مردم در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف انرژی، بر رعایت دمای ۲۵ درجه در منازل، ادارات، واحد‌های صنفی و تمامی مراکز مصرف‌کننده برق تأکید کرد.

اکبر بهنام جو با اشاره به بازدید‌های میدانی انجام‌شده در روز‌های اخیر گفت: مدیران استانی موظفند با حضور در میان مردم و اصناف، ضمن آگاهی‌بخشی درباره وضعیت تولید و مصرف برق کشور، ضرورت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف را برای شهروندان تبیین کنند.

وی افزود: مردم تاکنون همکاری مطلوبی در این زمینه داشته‌اند و در صورت تحقق هدف‌گذاری کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته، می‌توان تابستان امسال را بدون اعمال خاموشی پشت سر گذاشت.

بهنام جو همچنین به آخرین مصوبه دولت در حوزه مدیریت مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه، دستگاه‌های اجرایی موظفند مصرف برق خود را در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۳، ۳۰ درصد کاهش دهند.

استاندار قم تأکید کرد: در صورت عدم رعایت این مصوبه، با مدیران دستگاه‌های متخلف برخورد خواهد شد و این موضوع می‌تواند شامل تذکر، جریمه و حتی قطع برق مجموعه‌های خاطی باشد.

استفاده حداکثری از نور طبیعی، رعایت دمای ۲۵ درجه، اجرای الگو‌های بهینه مصرف و بهره‌گیری از ظرفیت اجتماعات شبانه مردمی برای فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت مصرف انرژی، از دیگر محور‌های مورد تأکید استاندار قم در این نشست بود.

امیرعباس بقایی فرماندار قم نیز در این جلسه گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و ابلاغ دستورالعمل‌های لازم، دمای ۲۵ درجه در بانک‌های استان باید رعایت شود. 

رئیس اتاق اصناف استان هم با اشاره به عملکرد سال گذشته اصناف در حوزه مدیریت مصرف انرژی گفت: اصناف استان در سال گذشته موفق شدند حدود ۱۰ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق داشته باشند.

امیر پوریزدی افزود: در حال حاضر حدود ۸۰ هزار واحد صنفی در سطح استان فعال هستند و بر اساس دستور استاندار تلاش خواهیم کرد میزان صرفه‌جویی اصناف در ساعات اوج مصرف برق را به ۱۰۰ مگاوات افزایش دهیم.

گفتنی است در این جلسه مدیران دستگاه‌های مختلف گزارشی از اقدامات انجام‌شده در حوزه مدیریت مصرف انرژی ارائه کردند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
عبور کرواسی از سد پاناما
هزاران سار صورتی در زیستگاه‌های شهرستان انگوت ساکن شدند
شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران مقابل تیم سوم جهان
پایداری آسمان استان تا اوایل هفته آینده + فیلم
برخورد قاطع با استخراج‌کنندگان رمز ارز؛ ۱۸۰ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در فارس جمع‌آوری شد
دستاورد فناوران کشور برای کنترل خونریزی و ترمیم استخوان
مردم از همه دستگاه‌ها انتظار حل مشکلات دارند
تاسوعا؛ روز وفاداری و بصیرت
حضور پرشور مردم چهارمحال و بختیاری در حمایت از ایران و رهبری
وضعیت آب و هوای کشور ۱۴۰۵/۰۴/۰۳
میدان‌های همدان همچنان شاهد ایستادگی مردم
فشار عصبی و تأثیر آن بر سلامت روان و جسم
پیام استاندار آذربایجان‌غربی به مناسبت هفته قوه قضائیه
اقامه نماز ظهر عاشورا به امامت آیت الله نورمفیدی فردا در میدان وحدت گرگان
چهارمحال و بختیاری؛ سوگوار در شب تاسوعای حسینی
تولید سالانه ۱۳ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در خراسا‌ن‌شمالی
برگزاری آیین سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در فرمانداری ارومیه
اتصال دانشگاه و صنعت برای مدیریت هدررفت آب در شیراز
وضعیت قرمز ؛ روایت ایثار مدافعان سلامت در قلب مازندران
میدان‌داری آمیخته با شور و شعور حسینی در سراسر کشور
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب رفع می‌شود
برنامه بازی‌های امشب جام جهانی ۲۰۲۶
علت قطع خدمات مبتنی بر کارت بانک‌ها اعلام شد
نرخ طلا، سکه و نقره در بازار مشهد / سه شنبه ۲ تیر ۱۴۰۵
گفت‌وگوهای سازنده ایران و عمان درباره تنگه هرمز
کاهش ساعت کاری ادارات زنجان در یوم العباس
بسیج مردمی یمن آماده‌باش عمومی اعلام کرد
بدون دیپلماسی، زحمات عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست
نقض آتش‌بس در لبنان؛ حمله مجدد رژیم صهیونی به «نبطیه»
کانادا ۱۰ رآکتور هسته‌ای می‌سازد
توضیحات غریب آبادی درباره مذاکرات فنی سوئیس
تقویم و اوقات شرعی سه شنبه ۲ تیر ۱۴۰۵ به افق قم
سفر رئیس جمهور به مشهد مقدس برای زیارت امام رضا(ع)
محدودیت‌های پروازی در تهران، قم و مشهد همزمان با مراسم تشییع پیکر رهبر شهید
ظرفیت واگذاری زمین در شهر‌های فارس فعال می‌شود
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد  (۱۵ نظر)
اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب رفع می‌شود  (۳ نظر)
رده بندی فیفا، بازگشت ایران به رده ۲۲  (۱ نظر)
نخستین شب مراسم عزاداری محرم در جوار محل عروج ملکوتی قائد شهید انقلاب  (۱ نظر)
ورود هیئت مذاکره کننده ایران به سوئیس  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، اینفانتینو: نمایشی الهام‌بخش از مقاومت و اشتیاق را دیدیم  (۱ نظر)
عارف: مردم بیش از خود گرانی، تحت فشار روانی آن هستند  (۱ نظر)
سنای آمریکا به پایان جنگ با ایران رأی داد  (۱ نظر)
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  (۱ نظر)