تولید ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در لرستان
رئیس کارگروه ماهیان زینتی اداره کل شیلات لرستان با اشاره به تولید ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در لرستان گفت: به دنبال ساخت دو شهرک تخصصی ماهیان زینتی در خرمآباد و پل هرو هستیم.

به گزارش
خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس کارگروه ماهیان زینتی اداره کل شیلات لرستان با اشاره به میزان تولید ماهیان زینتی در استان اظهار کرد: هماکنون بیش از دو میلیون و پانصد هزار قطعه ماهی زینتی در ۲۱ کارگاه فعال تولید میشود.
غلامحسین اکبری صنعت ماهیان زینتی را فرصتی کمآب خواه با بازگشت سرمایه سریع عنوان و افزود: این بخش بر خلاف بسیاری از رشتههای آبزیپروری، نیازی به منابع آبی کلان ندارد و در مقیاسهای کوچک و متوسط هم جواب میدهد. دقیقاً به همین دلیل است که میتواند برای استان ما، با آن محدودیتهای آبیاش، یک شغل آیندهدار باشد.
به گفته اکبری، لرستان از نظر منابع آبی، اقلیم، نیروی متخصص و حتی دسترسی به بازارهای مصرف، ظرفیتی بکر و دستنخورده دارد.
رئیس کارگروه ماهیان زینتی با اشاره به تمرکز کنونی تولید در شهرستان بروجرد، تأکید کرد: برنامه ما این است که این صنعت را به همه شهرستانها ببریم. اما مهمترین خبر، پیگیری جدی برای ایجاد دو شهرک تخصصی ماهیان زینتی در خرمآباد و پل هرو است.
اکبری گفت: این طرح با هدف تمرکز واحدهای تولیدی، یکپارچه سازی زیرساختهای فنی و بهداشتی و پایین آمدن هزینههای تولید است.
وی با تأکید بر اشتغالزایی این طرح افزود: این دو شهرک میتواند برای جوانان استان اشتغال مستقیم و هم غیرمستقیم ایجاد کند.
اکبری، گره اصلی صنعت را «بازار فروش» عنوان کرد و افزود: فروش تولیدات و صادرات محور برنامههای بعدی ماست.