پخش زنده
امروز: -
مدیریت شهری اراک در مقابله با کمآبی، شبکه آبیاری فضای سبز را از آب شرب جدا میکند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزی؛ شهرداری کلانشهر اراک اعلام کرد: مدیریت شهری اراک با هدف صیانت از منابع حیاتی و مدیریت بهینه مصرف، طرح جامع آبیاری فضای سبز با استفاده از منابع غیرشرب را در دستور کار جدی قرار داده است.
این رویکرد مدیریتی با هدف کاهش فشار بر منابع آب آشامیدنی، عملیات آبیاری فضاهای سبز را با بهرهگیری از منابع جایگزین در همه مناطق شهری اجرا میکند.
این طرح در حال انجام است و تحقق آن از طریق تلفیق دو راهبرد استفاده از آب غیرشرب و توسعه سیستمهای نوین آبیاری قطرهای در حال تحقق است.
این اقدام نه تنها هدررفت آب را به حداقل میرساند، بلکه به عنوان یکی از محورهای اصلی مدیریت بحران کمآبی، ضامن حفظ سرمایههای طبیعی و سرسبزی شهر برای آیندگان خواهد بود.