پخش زنده
امروز: -
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس از آغاز طرح نظارت ویژه بر مراکز معاینه فنی همزمان با هفته ملی محیط زیست خبر داد و اعلام کرد: با هدف تشویق شهروندان به ارتقای سلامت هوای شهر، خدمات معاینه فنی در این شهرستان با ۵۰ درصد تخفیف ارائه میشود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهناز مدیریان با اشاره به شعار دومین روز هفته ملی محیط زیست با عنوان «هوای پاک؛ تعهد مسئولان، مسئولیت شهروندی» اظهار داشت: این بازدید با حضور اعضای ستاد معاینه فنی شهرستان قدس و با هدف نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی، بررسی روند پذیرش و ترخیص خودروها، ارزیابی وضعیت تجهیزات و کنترل کالیبراسیون دستگاههای سنجش آلایندهها انجام شد.
وی افزود: در این پایش ها، شرایط فیزیکی و محیطی مراکز نیز مورد بررسی قرار گرفت تا اطمینان حاصل شود خدمات ارائه شده مطابق با ضوابط و استانداردهای زیست محیطی انجام میشود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس با تأکید بر نقش مهم معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا بیان داشت: مراکز معاینه فنی یکی از ارکان اصلی کنترل آلایندگی خودروها به شمار میروند و نقش مؤثری در کاهش انتشار آلایندههای ناشی از تردد وسایل نقلیه، ارتقای ایمنی خودروها، حفظ سلامت عمومی و صرفه جویی در مصرف انرژی دارند.
مدیریان ادامه داد: به منظور حفظ کیفیت خدمات و ارتقای عملکرد این مراکز، پایش و نظارتهای دورهای از سوی کارشناسان محیط زیست به صورت مستمر انجام میشود.
این مقام مسئول در پایان از توافق صورتگرفته با مراکز معاینه فنی شهرستان خبر داد و افزود: در راستای گرامیداشت هفته محیط زیست و تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات معاینه فنی، مقرر شده است این مراکز در طول هفته محیط زیست خدمات خود را با تخفیف ۵۰ درصدی به مراجعان ارائه کنند.