پخش زنده
امروز: -
مدیرکل گمرکات ایلام گفت: از ابتدای سال، صادرات استان به ۵۲۴ هزار تن رسید که رشد ۳۷ درصدی را نشان میدهد و ترانزیت نیز ۹۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز ایلام؛ «سهراب کمری»مدیرکل گمرکات استان ایلام ضمن ارائه آمار عملکرد حوزه صادرات و ترانزیت از ابتدای امسال گفت: مجموع صادرات در این بازه زمانی به ۵۲۴ هزار و ۲۳۳ تن رسید که نشاندهنده رشد ۳۷ درصدی است. ارزش صادرات نیز ۱۴۹ میلیون و ۹ هزار و ۲۶۳ دلار اعلام شده است.
وی افزود: میزان درآمد وصولی گمرکی ۳۷۵ میلیارد و ۷۶۵ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۳۴۲ ریال بوده که حاکی از افزایش ۵۴ درصدی است.
کمری با بیان اینکه ترانزیت کالا نیز از رشد قابل توجهی برخوردار بوده، خاطرنشان کرد: مجموع ترانزیت ۲۷ هزار و ۶۵۰ تن ثبت شده که نسبت به دوره قبل افزایش ۹۰ درصدی را تجربه کرده است. تعداد کامیونهای حامل کالای ترانزیتی یک هزار و ۲۷۰ دستگاه بوده که رشد ۶۹ درصدی را نشان میدهد.
مدیرکل گمرکات ایلام اظهار داشت: تعداد کامیونهای حامل کالای صادراتی ۲۳ هزار و ۷۲۵ دستگاه گزارش شده است.
وی به اهم کالاهای صادراتی اشاره کرد و بیان داشت: محصولات کشاورزی، کاشی و سرامیک، آهنآلات و میلگرد، ماهی زنده و سنگ ساختمانی از جمله کالاهای اصلی صادراتی از گمرکات استان ایلام بودهاند که رشد ۱۰۱۳ درصدی را نشان میدهد.
کمری یادآور شد: در این مدت، یک هزار و ۸۴۵ فقره اظهارنامه صادراتی در گمرکات استان ایلام به ثبت رسیده است که از این تعداد ۱۴۷ اظهارنامه خروج موقت و ۹۲۳ اظهارنامه ورود موقت بوده است.
وی عنوان کرد: همچنین ۸ پرونده متشکله قاچاق به ارزش ۲۵۶ میلیارد و ۳۳۸ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۴۴۶ ریال تشکیل شده است.
کمری در پایان خاطرنشان کرد: توسعه زیرساختهای گمرکی، تسهیل فرآیندهای صادرات و ترانزیت و حمایت از فعالان اقتصادی، از اولویتهای اصلی گمرکات ایلام در راستای رونق تجارت مرزی و افزایش سهم استان در مبادلات تجاری کشور است.