پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: به همت امدادگران جمعیت هلال احمر بیش از ۷ هزار نفر در جنگ تحمیلی سوم از زیر آوار اصابتهای دشمنان نجات یافتند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، بابک محمودی در دوره آموزشی توانمند سازی و مهارت افزایی نیروهای هلال احمر که در قم برگزار شد گفت: در فاصله جنگ ۱۲ روزه تا جنگ رمضان تجهیزات لازم برای ۱۵۰۰ تا ۲ هزار تیم کاری تامین شد.
وی گفت: با احتساب تیمهای ۵ نفره برای بالغ بر ۱۰ هزار نفر از امدادگران برای عملیاتهای امداد و نجات، امکانات و تجهیزات آماده و تجهیز کردیم که خیلی از این تجهیزات در عملیات امداد و نجات در جنگ رمضان استفاده شد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه در شرایط جنگی خیلی از تیمهای کاری از تجهیزات نوین و جدید بدون برگزاری دورههای آموزشی استفاده کردند گفت: در دوره جنگ ۴۰ روزه با استفاده از تجهیزات جدید و تجربیات امدادگران بیش از ۷ هزار نفر از افراد توسط امدادگران جمعیت هلال احمر از ساختمانهایی که مورد اصابت قرار گرفتند نجات پیدا کردند.
محمودی افزود: با همکاری دولت سال گذشته هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی امدادی به جمعیت هلال احمر اضافه شد که نشان دهنده اهمیت دادن به مسائل انسانی در سطوح مختلف اجرایی کشور است.
وی به نقش سگها در زمینه جستوجو و نجات در روزهای دفاع مقدس سوم اشاره کرد و گفت: سگها با وجود ورود رباتها و فناوریهای جدید همچنان بهترین عملکرد را در جستوجو افراد در حوادث دارند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از اجرای ۱۷۵۰ عملیات موفق با استفاده از سگهای زنده یاب در جنگ ۴۰ روزه خبر داد و افزود: سگهای زنده یاب با خطای بسیار کمتر نسبت به فناوریها در جستوجو شرکت میکنند و به دنبال افزایش تعداد استفاده از سگهای زنده یاب در عملیاتهای امداد و نجات هستیم.
محمودی ادامه داد: ۱۲۰ قلاده سگ زنده یاب در جمعیت هلال احمر استفاده میشود و به دنبال این هستیم که این تعداد را به ۲۰۰ قلاده افزایش دهیم.
وی گفت: در مجموعه هلال احمر از سه سال گذشته مرکز نوآوریهای امداد و نجات راه اندازی شده است و سعی کردیم که در این زمینه به روز باشیم.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور از همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و افزود: برای اولین بار تجهیزات نوین امداد و نجات به همت شرکتهای دانشبنیان طراحی و تولید شد و این تجهیزات در عملیاتهای مختلف در حال استفاده و به کار گیری است.
محمودی ادامه داد: در زمینه زنده یابی افراد گیر افتاده در آوار با وسایل چابک در حال طراحی و تولید ابزارها و وسایل به روزی هستیم که در دنیا بی نظیر است.
وی گفت: خیلی از وسایل امداد و نجات در تحریم است و خیلی از این وسایل وارد کشور نمیشود و حتی قطعات تعمیراتی را هم تحویل نمیدهند، اما با این وجود در کشور مشکلی از جهت بهره بردن از تجهیزات نوین در امر امداد و نجات وجود ندارد.