پخش زنده
امروز: -
تفاهمنامه حمایت از ۱۰ هزار زوج نابارور قمی به امضای دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم، مراکز درمان ناباروری و موسسه خیریه حضرت خدیجه رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، همزمان با روز ملی جمعیت و در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تفاهمنامه حمایت از ۱۰ هزار زوج نابارور قمی فی مابین دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم، مراکز درمان ناباروری استان و موسسه خیریه حضرت خدیجه به امضاء رسید.
اختصاص وام قرض الحسنه ۶۰ میلیون تومانی از سوی مراکز خیریه برای درمان به زوجهای نابارور و تخفیف مراکز درمان ناباروری استان با کمک خیرین از جمله بندهای این تفاهم نامه است.

استاندار قم در این جلسه بر لزوم انجام مطالعات پژوهشی و نظر سنجیهای دقیق در جامعه به منظور بررسی عوامل واقعی بی توجهی زوجها به فرزند آوری تاکید کرد و افزود: باید بر اساس مطالعات به دنبال برنامه ریزی رفع این مشکل باشیم.
اکبر بهنامجو افزود: هر چند باور جامعه این است که مسائل اقتصادی مانع فرزند آوری است، اما بی توجهی به فرزند آوری حتی در خانوادههای مرفه و با شرایط اقتصادی مناسب، نشان از آن است که مسائل اقتصادی، نقش چندانی ندارد و باید به فرهنگ سازی در این بخش توجه شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با بیان اینکه بعد از قانون جوانی جمعیت از ۱۹۵ هزار تولد فرزندان سوم و چهارم در کشور در سال۱۳۹۹ به ۲۶۳ هزار تولد در یک دوره چهار ساله رسیدیم گفت: این رشد ۳۵ درصدی نشان از موفق بودن قانون جوانی جمعیت بر خلاف نظر برخی مخالفان این قانون دارد.
محمدمنان رئیسی همچنین بر توجه فعالان عرصه افزایش جمعیت بر افزایش نرخ باروری در فرزندان سوم و چهارم تاکید کرد.
وی با اشاره به رتبه نخست استان در بخش تخصیص زمین قانون جوانی جمعیت در کشور گفت: در استان قم ۱۵ هزار قطعه زمین در این زمینه اختصاص یافته که تا پایان سال گذشته با تعیین تکلیف همه متقاضیان، بخشی از زمینها واگذار شد.