با توجه به ورود سامانه جدید به کشور؛
تصمیمگیری کارگروه اضطرار گردوغبار استان مرکزی در ساعت ۷ بعدازظهر
کارگروه اضطرار گردوغبار استان مرکزی تصمیمگیری درباره وضعیت آلودگی هوا را به نشست ساعت ۷ بعدازظهر موکول کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزی؛ مدیرکل بحران استانداری مرکزی از تشکیل جلسه کارگروه اضطرار گرد و غبار و بررسی آخرین وضعیت آلودگی هوا در مرکز استان خبر داد و گفت: با توجه به منشأ خارجی گرد و غبار، از تردد غیرضروری خودداری شود.
میری افزود: هوا بهویژه در مرکز استان، تحت تأثیر گرد و غبار با منشأ خارجی قرار گرفته است.
او با اشاره به هشدارهای قبلی سازمان هواشناسی و مدیریت بحران کشور، ابراز داشت: نشست کارگروه اضطرار گرد و غبار با حضور اعضا و نمایندگان سازمان محیط زیست برگزار شد و آخرین وضعیت شاخصهای سنجش آلودگی هوا در استان و استانهای مجاور مورد بررسی دقیق قرار گرفت.
مدیرکل بحران استان مرکزی با بیان اینکه گزارشهای دریافتی حاکی از احتمال کاهش غلظت ذرات معلق در ساعات آینده است، افزود: سامانه جدیدی نیز در حال ورود به کشور از سمت خارج است. بر این اساس، ضمن صدور هشدارهای لازم برای شهروندان، مهمترین توصیه، خودداری از ترددهای غیرضروری است.
او همچنین از تشکیل مجدد جلسه کارگروه در ساعت ۷ بعدازظهر امروز برای بررسی آخرین وضعیت شاخصها و اتخاذ تصمیمات نهایی خبر داد و گفت:با توجه به تعطیلی مدارس، به توصیههای ایمنی اکتفا شده است، اما مقرر شد: فعالیت کارگاههای عمرانی، کارخانههای شن و ماسه و سایر واحدهایی که موجب تولید گرد و غبار میشوند، محدود شود و وضعیت فردا نیز ساعت ۷ شب بررسی خواهد شد.