افتتاح همزمان هزار و ۱۲ اتاق بهداشت در مدارس کشور
با حضور معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خرمآباد هزار و ۱۲ اتاق بهداشت در مدارس کشور افتتاح شد.

به گزارش
خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، همزمان با هفته سلامت و با حضور معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش یک هزار و ۱۲ اتاق بهداشت در مدارس سراسر کشور به صورت برخط به بهره برداری رسید، از این تعداد، ۲۴ واحد مجهز به استان لرستان اختصاص یافته است.
محمد جعفری در این نشست با اشاره به دستورات رئیسجمهور مبنی بر توسعه عدالت آموزشی و کیفیتبخشی به آموزش، تصریح کرد: ما در معاونت تربیتبدنی و سلامت، این دو محور را از طریق توسعه زیرساختها دنبال میکنیم، افتتاح این تعداد اتاق بهداشت تجهیز شده، گامی در جهت جبران کمبودهای سرانه بهداشتی و برقراری عدالت در دسترسی دانشآموزان به خدمات سلامتمحور است.
محمد جعفری افزود: در سال گذشته نیز با همین رویکرد و در قالب طرح «میدان همدلی» و استمرار طرح «شهید سلیمانی»، ۲ هزار و ۸۶۲ فضای ورزشی با مشارکت مردم و نهادهایی، چون سازمان نوسازی مدارس، بهینهسازی و ایجاد شد تا سرانه فضاهای ورزشی کشور ارتقا یابد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود به نقش کلیدی تشکلهای دانشآموزی اشاره کرد و گفت: هم اکنون قریب به ۳ میلیون و ۹۹۲ هزار سفیر سلامت در کشور فعالیت میکنند که بازوی اجرایی ما در مدارس هستند.
وی گفت: برنامههای هفته سلامت امسال با رویکردهایی نظیر جوانی جمعیت، خودمراقبتی و آموزش مهارتی طراحی شده است تا بتوانیم مهری با نشاط و به دور از سایه جنگ و تنش برای دانشآموزان رقم بزنیم.
جعفری خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهمنامههای جدیدی که با ادارات کل استانها در حال انعقاد است، بهزودی کاروان تجهیزات ورزشی و اقلام بهداشتی بر اساس نیازسنجی مناطق به سراسر کشور اعزام خواهد شد تا بخشی از خلاءهای تجهیزاتی جبران شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان با تأکید بر اینکه «دانش» زیربنای امنیت و سلامت است، از همه دستاندرکاران، خیرین، و نهادهایی که در تجهیز این فضاها مشارکت داشتند، صمیمانه تشکر کرد.