احیای صنعت در قلب ایران؛
بازگشت بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
در دولت سیزدهم، بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی به چرخه تولید بازگشتند؛ اتفاقی که نقش مهمی در افزایش اشتغال، رونق اقتصادی و بازگرداندن امید به بدنه صنعت کشور ایفا کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزی شرکت صنایع آذرآب، از تولیدکنندگان بزرگ تجهیزات نفت، گاز و انرژی کشور، پیش از آغاز دولت سیزدهم با مشکلات متعدد مالکیتی و مدیریتی مواجه بود و تولید در این مجموعه به نزدیک صفر رسیده بود. با آغاز به کار دولت سیزدهم، روند احیای این شرکت در دستور کار قرار گرفت و همزمان با سفر استانی رئیسجمهور شهید در ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱، مشکلات مالکیتی و سهامداری این مجموعه با دستور مستقیم وی برطرف شد.
شهید سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به استان مرکزی، با حضور در خطوط تولید آذرآب و دیدار با کارگران این شرکت، کار و تلاش را از سرمایههای ارزشمند کشور دانست و بر ضرورت حمایت از تولید داخلی تأکید کرد. حضور رئیسجمهور در میان کارگران آذرآب، امید تازهای برای احیای این صنعت مادر ایجاد کرد.
شرکت هپکو نیز از دیگر صنایع بزرگ و راهبردی استان مرکزی بود که در دهه ۹۰ به دلیل مشکلات اقتصادی و چالشهای مالکیتی با توقف تولید و بحران اشتغال مواجه شده بود. شهید رئیسی چه در دوران ریاست قوه قضائیه و چه در دوره ریاستجمهوری، با پیگیری مستمر و حمایت از تولید داخلی، نقش مؤثری در بازگشت چرخهای تولید به این کارخانه ایفا کرد.
احیای واحدهای صنعتی در استان مرکزی، امروز بهعنوان یکی از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه تولید و صنعت شناخته میشود؛ مسیری که با بازگشت کارگران به خطوط تولید و فعال شدن ظرفیتهای صنعتی، جلوهای از امید و خودباوری را در صنعت کشور به نمایش گذاشت.