پخش زنده
امروز: -
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از خرید بیش از ۱۷ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ حسن دشتینژاد مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: عملیات خرید گندم توسط دو مرکز خرید فعال در شهرستان در حال انجام است و روند خرید تا پایان فصل برداشت ادامه خواهد داشت.
او بر ضرورت خودداری کشاورزان از سوزاندن بقایای گیاهی پس از برداشت محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: سوزاندن بقایای گیاهی موجب از بین رفتن مواد آلی خاک، کاهش حاصلخیزی زمینهای کشاورزی، آلودگی محیط زیست و افزایش خطر آتشسوزی در مزارع و مناطق اطراف میشود.
دشتینژاد ادامه داد: مدیریت صحیح بقایای گیاهی و استفاده از روشهای اصولی نظیر خاکورزی مناسب و بازگرداندن بقایا به خاک، نقش مهمی در حفظ کیفیت خاک و افزایش بهرهوری مزارع دارد.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر بر ممنوعیت فروش گندم خارج از شبکه خرید تضمینی تاکید کرد و گفت: گندم به عنوان کالای راهبردی و اساسی در تأمین امنیت غذایی کشور، باید صرفاً از طریق مراکز مجاز و شبکه رسمی خرید تضمینی تحویل داده شود.