پخش زنده
امروز: -
مسیر ارتباطی سه روستای عربرودبار در شهرستان سیروان به علت بالا آمدن آب عقبه سد سیمره، قطع شده است و تردد از طریق قایق انجام میشود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز ایلام؛ بنابر اعلام مسئولان؛ چهار کیلومتر از جاده دسترسی سه روستای عربرودبار اصلاح شده است و پنج کیلومتر باقیمانده نیز در مرحله ساببیس بوده که تا روزهای آینده تکمیل خواهد شد.
به دنبال بالا آمدن تراز آب سد سیمره، بخشی از جاده قدیمی منطقه عربرودبار زیر آب رفت و راه دسترسی سه روستای داربلوط، چمروته و چمشیر قطع شد.
برای رفع این مشکل، کار احداث جاده دسترسی این سه روستا از سمت روستای قاضیخان سفلی به طول ۹ کیلومتر آغاز شده است و با استفاده از ظرفیت ماشینآلات دستگاههای اجرایی راهداری، بنیاد مسکن و سد سیمره، میزان چهار کیلومتر از مسیر تا روستای داربلوط آماده شده است و تردد در آن جریان دارد.