پخش زنده
امروز: -
دومین همایش روز مرتع و مرتعداری با حضور مسئولان کشوری و استانی در سرتخت سارال دیواندره برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، در این مراسم، شریفی پور مدیرکل منابع طبیعی کردستان با اشاره به نامگذاری سال ۲۰۲۶ بهعنوان سال بینالمللی مرتعداران، بر حفاظت و معرفی ظرفیتهای گیاهان دارویی و طبیعی منطقه تأکید کرد.
صباغی نماینده سازمان منابع طبیعی کشور نیز از افزایش اعتبارات حوزه آبخیزداری خبر داد و فتحی نماینده مجلس هم تکمیل مسیر دسترسی سارال به مریوان را مطالبه مهم مردم و عامل توسعه گردشگری دانست.
حبیبی معاون استاندار کردستان هم هدف این همایش را معرفی ظرفیتهای طبیعی و ارتقای آگاهی عمومی عنوان کرد.
در پایان، از مرتعداران نمونه تجلیل و از غرفههای صنایعدستی و گردشگری بازدید شد.