پخش زنده
امروز: -
گردهمایی اعضای شورای همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش استان با هدف تقویت پیوند «حوزه و مدرسه» برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، در این جلسه نماینده ولی فقیه در استان بر ضرورت همافزایی نهادهای مختلف برای تربیت نسل تراز انقلاب و مقابله با تهاجم فرهنگی تاکید کرد.
حجت الاسلام بهشتی دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش و مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش نیز در این گرد همایی خواستار تشکیل کمیتههای تخصصی در سطح استان و شهرستانها شد تا پیوند میان حوزه و مدرسه با ایجاد ادبیات مشترک تقویت شود.
حسینی مدیرکل آموزش و پرورش استان هم با قدردانی از نقش امامان جمعه و روحانیان در پیشبرد اهداف تربیتی گفت: باید برنامههای عملیاتی در این حوزه تدوین و به کارگیری شود.
در ادامه حجت الاسلام رنجبر رئیس حوزههای علمیه استان روحانیت را مکمل معلم در مسیر تربیت دانست و گفت: این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
ماموستا رستمی امام جمعه سنندج و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم گفت: روحانیان استان کردستان با ایثار و شهادت، به رسالت خود در تعلیم و آموزش عمل کردند.
در این نشست امامان جمعه استان بر ضرورت همسویی روحانیت با مربیان مدارس جهت مقابله با شبهات و ارتقای سطح اخلاق و سواد رسانهای نسل جوان تأکید کردند.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش و مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در ادامه برنامههای خود در استان با جمعی از طلاب شاغل در آموزش و پرورش و طلبههای طرح امین در استان دیدار کرد.
حجت الاسلام بهشتی با اشاره به اجرای طرح امین در مدارس خاطرنشان کرد: اجرای این طرح باید با کیفیت لازم، برنامهریزی دقیق و نظارت مستمر همراه باشد تا بتواند پاسخگوی نیازهای تربیتی دانشآموزان باشد و نقش خود را بهدرستی ایفا کند.
وی در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای مجموعه آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: اقدامات انجامشده در این استان در حوزه همکاریهای مشترک و فعالیتهای تربیتی قابل تقدیر است و استمرار این مسیر میتواند به ارتقای بیش از پیش کیفیت برنامههای فرهنگی در مدارس منجر شود.