پخش زنده
امروز: -
مدیر فرودگاه قم گفت: تاکنون برای ساخت باند فرودگاه قم ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و پیشرفت زیر سازی این باند به ۷۵ درصدی رسیده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، علی رضا ماندی در جریان بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از آخرین وضعیت ساخت باند فرودگاه گفت: عملیات زیر سازی باند، و سطوح پروازی در حدود ۷۵ درصد است و ۲۵ درصد باقی مانده برای ساخت ابنیه و روسازی نخواهد داشت.
وی با اشاره به تصویب طرح ساخت برج مراقبت و ترمینال مسافری افزود: برج مراقبت فرودگاه تصویب شده و تا ۲ هفته آینده ساخت برج مراقبت آغاز میشود و ترمینال مسافری هم از نظر متراژ، طبقات و جزئیات در مراحل آخر طراحی قرار دارد و عملیات اجرایی ساخت ترمینال مسافر بری هم تا ۲ تا ۳ ماه آینده آغاز خواهد شد.
مدیر فرودگاه قم ادامه داد ساخت فرودگاه قم برای مسافرت هوایی حدود یک میلیون مسافر در نظر گرفته شده و برای سفرهای داخلی و بینالمللی پیش بینی شده و با تامین اعتبار تا دو سال آینده آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
ماندی اضافه کرد: زیر ساختهای برق فرودگاه تامین شده و با بازنگری در طرح جامع برق با رویکرد کاهش مصرف برق مورد نیاز از ۱۰ مگاوات به حدود ۴ مگاوات کاهش یافته است و در زمینه فیبر نوری هم به همت استاندار قم در حال اجرا است و در مرحله انتخاب پیمانکار برای اجرا قرار دارد.