پخش زنده
امروز: -
آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) به مناسبت هفته ملی سلامت در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کادر درمان پیام آوران امید در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) به مناسبت هفته ملی سلامت در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه یکی از شاخههای امنیت جامعه امنیت فکری و روحی است که زیر سایه امنیت جسمی ایجاد میشود گفت: بی تردید کادر درمان، نقش مهمی در تحقق این امر دارد که نباید از آن غافل شد.
وی همچنین با اشاره به شرایط ویژه شهر قم به عنوانام القرای جهان اسلام افزود: افرادی که از دیگر کشورها برای درمان به قم میآیند باید از رایحه خوش کریمه اهل بیت (س) که در اخلاق و رفتار کادر درمان باید نمود داشته باشد هم بهرهمند شوند.
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت، دفاع در جبهه سلامت، تلفیق تخصص و اخلاق اسلامی و مرجعیت علمی در جهان اسلام را از ویژگیهای کادر درمان در شهر مقدس قم برشمرد و گفت: برای رسیدن به مرزهای دانش و تولید علم و تبدیل شدن به مرجعی علمی و نمونه، باید تلاش شود عرصههای آموزشی در همه ابعاد علمی و اخلاقی بیش از پیش تقویت شود.
آیت الله سعیدی با قدردانی از مجاهدت جبهه سلامت در جنگ تحمیلی سوم گفت: در این روزهای سختی که دشمنان قصد فرسایش روحی جامعه را دارند کادر درمان میتوانند نقش مهمی به عنوان پیام آوران امید در جامعه داشته باشند.

در این دیدار دکتر علی ابرازه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گزارشی از فعالیت های صورت گرفته ارائه کرد و از پوستر هفته ملی سلامت رونمایی شد. هفته ملی سلامت امسال با شعار «سلامت پایدار با علم و اقتدار، ایران ماندگار» از ۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار میشود.