آزادی ۱۶ زندانی جرائم غیرعمد در استان مرکزی با اجرای پویش «همدلی کریمانه»
رئیس کل دادگستری استان مرکزی از آزادی ۱۶ زندانی جرائم غیرعمد در قالب پویش «همدلی کریمانه» خبر داد و گفت: این افراد با مشارکت خیران، گذشت شکات و حمایتهای قضایی از زندان آزاد شدند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزی؛ حجتالاسلام والمسلمین سعید جزائی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در حاشیه جلسه ستاد دیه استان، با گرامیداشت دهه کرامت، از موفقیت پویش «همدلی کریمانه» در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد.
وی اظهار کرد: ستاد دیه استان مرکزی با برنامهریزی انجامشده در ایام دهه کرامت، گام مؤثری در راستای کمک به مددجویان جرائم غیرعمد و بازگشت آنان به کانون خانواده برداشت.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: با پایان این پویش، ۱۶ زندانی جرائم غیرعمد که به دلیل مشکلات مالی در زندانهای استان بهسر میبردند، آزاد شدند و به آغوش خانوادههای خود بازگشتند.
حجتالاسلام والمسلمین جزائی با اشاره به جزئیات پرونده این مددجویان گفت: از مجموع افراد آزادشده، ۱۵ نفر مرد و یک نفر زن بودند که ۱۰ نفر به دلیل بدهی مالی، ۵ نفر بابت مهریه و یک نفر نیز به علت ناتوانی در پرداخت نفقه در زندان حضور داشتند.
وی مجموع بدهی این زندانیان را بیش از ۳۶۱ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با گذشت شکات، استفاده از ظرفیتهای قانونی و حمایت خیران، زمینه آزادی این افراد فراهم شد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: شکات این پروندهها با گذشت از بیش از ۷۰ میلیارد تومان از مطالبات خود، نقش مهمی در آزادی زندانیان ایفا کردند که نشاندهنده روحیه ایثار و گذشت در میان مردم استان است.
وی همچنین با اشاره به حمایتهای قضایی انجامشده گفت: با پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی، بیش از ۲۸۶ میلیارد تومان از بدهیها کاهش یافت و بخشی از مطالبات نیز از طریق تسهیلات بانکی و کمک خانوادهها تأمین شد.
حجتالاسلام والمسلمین جزائی در پایان با قدردانی از خیران و نیکوکاران استان مرکزی اظهار امیدواری کرد که با تداوم این همدلیها، زمینه آزادی سایر زندانیان جرائم غیرعمد نیز فراهم شده است