پخش زنده
امروز: -
تاکنون ۳۵ درصد جامعه هدف واکسیناسیون تکمیلی در جنوب غرب خوزستان واکسینه شده اند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، دانشگاه علوم پزشکی آبادان از آغاز اجرای پویش تکمیلی واکسیناسیون MMR ویژه کودکان متولد ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حوزه تحت پوشش این دانشگاه خبر داد؛ پویشی که با هدف افزایش ایمنی جمعی و پیشگیری از بروز موارد احتمالی سرخک در منطقه به مدت ۱۴ روز در حال اجراست.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۷۷۶ کودک از جمعیت هدف، واکسن تکمیلی MMR را دریافت کردهاند که معادل حدود ۳۵ درصد پوشش واکسیناسیون گروه هدف در منطقه است.
دکتر فرشید بهشتی با اشاره به روند مطلوب اجرای این پویش در مناطق روستایی افزود: بررسیها نشان میدهد میزان استقبال و پوشش واکسیناسیون در روستاها بهمراتب بیشتر از مناطق شهری بوده است؛ با این حال، انتظار میرود خانوادههای ساکن شهرها نیز برای تکمیل ایمنی فرزندان خود هرچه سریعتر به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تأکید بر ضرورت دریافت نوبت تکمیلی واکسن خاطرنشان کرد: تمام کودکان واجد شرایط باید برای دریافت دوز سوم واکسن MMR به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت یا خانه بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند تا زنجیره ایمنی در برابر بیماریهای واگیردار بهویژه سرخک تکمیل شود.»
دکتر بهشتی همچنین از افزایش ساعت فعالیت برخی مراکز منتخب در شهرستان آبادان خبر داد و گفت: بهمنظور تسهیل دسترسی شهروندان، سه مرکز بهداشتی در نوبت عصر در شهرستان آبادان و یک مرکز در شهرستان خرمشهر از ساعت ۱۷ تا ۲۱ فعال هستند.
وی این مراکز در آبادان را شامل مرکز امام خمینی جنب بیمارستان شهید بهشتی، مرکز ابنسینا در منطقه ذوالفقاری و مرکز امام رضا در سلیچ شرقی دانست مرکز خرمشهر را پایگاه بهداشتی در بیمارستان حضرت ولیعصر اعلام کرد.
وی در پایان با دعوت از خانوادهها برای مشارکت در این پویش ملی تأکید کرد: حضور بهموقع والدین و تکمیل واکسیناسیون کودکان، نقش مؤثری در جلوگیری از شیوع سرخک و حفظ سلامت عمومی جامعه خواهد داشت و امیدواریم با همکاری مردم، شاهد ابتلای هیچ کودکی به این بیماری نباشیم.