پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: مراحل اداری نامگذاری دو خیابان به نامهای ناو دنا و شهید شاهرخیان در حال نهاییشدن است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، محمد کبیری، به همراه جمعی از معاونان و مدیران، با حضور در منزل خانواده شهید امیرحسین شاهرخیان، از شهدای ناو دنا با خانواده این شهید ساکن کیش دیدار و گفتوگو کرد.
او در این دیدار با گرامیداشت جایگاه والای شهدا و قدردانی از پایداری و صبوری خانوادههای شهدا افزود: شهادت هموطنانمان در جنگ تحمیلی سوم برای همه ما تلخ و دردناک بود، اما شهادت غیورمردان ناو دنا و حادثه اندوهبار مدرسه شجره طیبه میناب، بسیار جانسوز و تأثر برانگیز بود و قلب ملت ایران را به سوگ نشاند.
کبیری با تأکید بر اینکه امنیت، آرامش و عزت امروز کشور مرهون خون پاک شهداست، افزود: پاسداشت نام و راه شهدا مسئولیت همگانی است و باید فرهنگ فداکاری، دلاوری و ازخودگذشتگی آنان را برای نسلهای آینده زنده نگه داریم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش حضور خانواده شهید شاهرخیان در کیش را مایه افتخار دانست و گفت: مراحل اداری نامگذاری دو خیابان به نامهای ناو دنا و شهید شاهرخیان در کیش در حال نهاییشدن است و بهزودی در مراسمی در شأن و منزلت این شهدا، این نامگذاری انجام خواهد شد تا یاد و نامشان برای همیشه در حافظه کیش ماندگار بماند.
شهید امیرحسین شاهرخیان از خدمه ناو دنا و از جوانان مؤمن، شریف و انقلابی کیش بود.
ناو دنا ۱۳ اسفند پارسال هنگام بازگشت از مأموریت دریایی، در سواحل سریلانکا هدف حمله ناجوانمردانه یک زیردریایی رژیم تروریستی آمریکا قرار گرفت و غرق شد.
در این حادثه، ۱۰۴ نفر از دریادلان مؤمن و پرتلاش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مظلومانه به شهادت رسیدند.