• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۳۸۶۰۴۰
تعداد نظرات: ۵۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۳
بین الملل » غرب آسیا

مقر موساد هدف حمله موشکی قرار گرفت

بامداد امروز مقر موساد در شهر اربیل، مرکز کردستان عراق هدف حمله موشکی قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از بغداد؛ برخی منابع عراقی بامداد یکشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجار‌های مهیب در شهر «اربیل» در منطقه کردستان عراق خبر می‌دهند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

کانال «صابرین‌نیوز» گزارش داد که ده‌ها انفجار شهر اربیل را لرزانده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

صابرین‌نیوز نوشت: «آژیر‌های خطر در نزدیکی پایگاه الحریر، فرودگاه اربیل و مجتمع صلاح الدین به صدا درآمدند».

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

این رسانه عراقی در ابتدا نوشت: «ده‌ها راکت به مجتمع زیرین در استان اربیل برخورد کرد».

صابرین نیوز بر اساس گزارش‌های اولیه ادامه داد: «۱۲ موشک به یک پایگاه نظامی در اربیل اصابت کردند».

این منبع دقایقی بعد طبق اطلاعات اولیه گزارش داد: «شاهدان محلی می‌گویند حداقل ۶ راکت به مجتمع زرین اصابت کرد».

صابرین نیوز همچنین خبر داد که تعداد زیادی از هواپیما‌های نظامی آمریکایی در حال پرواز در آسمان اربیل هستند و حمل ونقل غیرنظامی هوایی نیز در منطقه متوقف شده است.

این رسانه در مطلبی اختصاصی نوشت: «گیرنده‌های adsb در حریم هوایی اربیل که در زمینه ترافیک هوایی تخصص دارد، متوقف شده اند».

منابع مطلع به صابرین نیوز گفتند: «در پایگاه نظامی نزدیک فرودگاه اربیل آتش سوزی شده است. آژیر‌های خطر نیز در کنسولگری آمریکا در اربیل به صدا درآمد».

در ادامه این گزارش آمده است: «۱۴ فروند راکت ۱۲۲ میلی متری گراد به پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرد. مواضع اشغالگران زیر باران موشک‌های گراد هستند».

رسانه‌های عراقی همچنین گزارش دادند که دروازه‌های ورودی سفارت آمریکا در بغداد بسته شده و آماده باش کامل در پایگاه‌های نظامی در عراق اعلام شده است.

شبکه «الجزیره» نیز از فعال‌شدن آژیر‌های خطر در منطقه سبز در بغداد و داخل سفارت آمریکا خبر داد.

بر اساس گزارش‌ها، نیرو‌های امنیتی کردستان عراق، تمام راه‌های منتهی به فرودگاه اربیل، پایگاه الحریر و مجتمع صلاح الدین را در حالت آماده باش کامل بستند.

الجزیره نوشت: «سفارت آمریکا در بغداد با صدای آژیر خطر به حالت وحشت درآمده است».

صابرین‌یوز دقایقی بعد با بیان اینکه در میان راکت‌های شلیک شده، موشک‌های بالستیک هم هستند، اعلام کرد: «این پایگاه در اربیل با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفت. حداقل ۴ موشک بالستیک به هدف نظامی در اربیل اصابت کرد».

فیلم منتشرشده توسط منابع عراقی که لحظه انفجار کلاهک موشک بالستیک را نشان می‌دهد.

خبرنگار شبکه الجزیره می‌گوید، «ساختمان جدید و در حال ساخت کنسولگری آمریکا در اربیل»، هدف حملات موشکی امشب بود.

به نوشته صابرین نیوز، ۶ فروند موشک بالستیک از نوع فاتح ۱۱۰ به این ساختمان در اربیل اصابت کرد.

این رسانه با انتشار کلیپ ویدئویی نوشت: «تیراندازی شدید در آسمان اربیل پس از خبر پرواز ناشناس پهپاد به‌گوش می‌رسد».

صابرین‌نیوز همچنین خبر داد که صدای انفجار در سلیمانیه واقع در شمال عراق نیز شنیده شده است.

شبکه کُردی «رووداو» به نقل از «امید خوشناو» فرماندار اربیل گزارش داد که در حمله موشکی امشب به اهدافی در اربیل، هیچکسی زخمی نشده است.

رووداو همچنین نوشت: «در پی وقوع چندین انفجار در نزدیکی کنسولگری آمریکا، نیرو‌های امنیتی در مناطق مختلف اربیل مستقر شده اند».

۲ مرکز موساد، هدف حمله موشکی به اربیل
صابرین‌نیوز به نقل از یک منبع امنیتی نوشت: «دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفتند».

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی اربیل به شبکه رووداو گفت که حمله موشکی امشب هیچ پروازی را تحت تأثیر قرار نداده و همه پرواز‌ها طبق برنامه انجام می‌شود.

شبکه «العربیه» نیز به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرد که هیچ نظامی این کشور در حملات موشکی امشب به اربیل، کشته نشده است.

ویدئوی دیگری از لحظه برخورد موشک‌ها به پایگاه نظامی اسرائیلی در اربیل منتشر شده که نشان می‌دهد ساعت برخورد ۱:۲۰ دقیقه بامداد است.

صابرین‌نیوز درباره این زمان نوشت: «به هیچ‌وجه تصادفی نیست.»

این رسانه عراقی همچنین افزود: «در زمان حمله، سامانه‌های پدافند موشکی آمریکایی پاتریوت ۲ و ۳ که در اربیل در شمال عراق مستقر هستند، کار نمی‌کردند».

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در توئیتی در واکنش به این حمله نوشت: «حمله‌ای که شهر عزیز اربیل را هدف قرار داد و ساکنان آن را به وحشت انداخت، حمله‌ای به امنیت مردم ماست. ما تحولات را با رئیس دولت منطقه کردستان پیگیری کرده‌ایم و نیرو‌های امنیتی ما این حمله را بررسی خواهند کرد و هرگونه آسیبی به امنیت شهرهایمان و امنیت شهروندانمان را برطرف خواهیم کرد».

وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به شبکه «سی‌بی‌اس» اعلام کرد: «هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ یک از تأسیسات دولتی آمریکا وجود ندارد. این حادثه توسط دولت عراق و دولت منطقه کردستان در حال بررسی است و شما را برای اظهار نظر به آن‌ها ارجاع می‌دهیم.

وال استریت ژورنال نیز به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد‏، موشک‌های شلیک شده به اربیل عراق، به مجتمع کنسولگری ما که در حال احداث است اصابت نکرده و هیچ آمریکایی در آن آسیب ندیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۶
بزنید جنگ جهانی سوم شروع شده !
بسم قاسم الجبارین
چرا فعالیت کانال شبکه خبر تو ایتا و بله متوقف شده؟
سلام دمشون گرم حال کردم امیدوارم بازم بزنند
«هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ یک از تأسیسات دولتی آمریکا وجود ندارد. هیچ آمریکایی آسیب ندیده» البته همه میدانند که آمریکایی حتی در شدیدترین چنگها آسیب نمی بیند حداکثر کمی سردرد خفیف میگیرد.
درسته آسیب نمی‌بینند. دست بسته با خشتک خیس تو خلیج فارس دستگیر میشن.
ما که نمیدونیم کی زده ولی هر کی زده دمش گرم... از آمریکا جز یه پوسته توخالی دیگه هیچی نمونده بزنید این لانه موشو خراب کنید.
انتقام سخت باید سخت از این ها باشد.. ممنونیم
احتمالا چند سرباز هم دچار ضربه ملایم مغزی شدند
جانم فدای رهبرم سیدعلی
تا سید علی رو داریم غم نداریم- من شیرسرباز آغامم
بُکُشید این موش های کثیف اسراییلی را
دوران بزن در رو تمام شده یعنی این ...
بزنید شیطان بزرگ رو
در عین الاسد هم گفته بودن هیچگونه تلفاتی وارید نشده بعدا آثار معلوم شده که بیشتر از صدها سرباز آمریکای و .......
راهی جهنم شدند
دمشون گرم
بزنند شغال های اسرائیلی رو غلط کردن تا بیخ گوشمون اومدن
ناز شستتون خیلی مردید
سلام هر که زده دمش جیز باشه
سلام
هیچ نیروی جز نیروهای سپاهی ما جرات موشک اندازی به سمت پایگاه های اسراییل در عراق را ندارد
دمشون گرم .
هموطنان عزیز، کامنت هایی که میبینید همگی ارضای روحی چند کودک است، که چندین سال عقده هایشان رو خودخوری کرده اند.شما شب عیدی سعی کنید برنج و اقلام مورد نیاز زندگی را با ابر تورم پیش آمده خریداری بفرمائید. ماله کش، ماله اش را بر میدارد و جواب این کامنت را با غیظ میدهد.
نوش جانتان.گوارای وجود .
ساعت به وقت حاج قاسم
سامانه دفاع چرا قطع شده بوده ؟ حک شده بوده یا خودشون هماهنگ بودن قطع کردن ؟
بزنید این پدر سوخته هارو
دوران بزن و در رو تمام شد ....اسرائیل زدی هالا بخور......
شاعر در این خصوص میفرماد : از اون بالا داره میاد یه دسته موووووشک / همه دشمنا دارن نیاز به پووووشک
افتخارملت مااست موشک هابزنید؟تبارک الله
کاملا منتظر بودیم این درسی باشه برای امریکا تو منطقه و اسراییل غاصب که سریع تو دهنی خواهد خورد
جنگ جهانی سوم شروع بشه صد هزار درصد اگر روسیه و چین پشت ایران دران تنها می‌مونیم عقده این همه سال سر ایران درمیارن با خاک یکسان میکنند
یک واقعیت منطقی
خدارو شکر که جواب دادن شهید کردن دوتا سردارهامونو
تقلای کاسبان تحریم شروع شد
خدا کمکتون می کنه ، ان شاالله به یاری امام زمان علیه السلام ریشه شون و می کنیم .
بزنید پدرسوخته ها را .... حالا گیریم آمریکا و اسرائیل را نابود کردیم مشکلات ما حل میشه؟
بازم بزنید احسن!لیاقت ندارن رو کره زمین باشن همشون برن به جهنم
کم می‌زنید و دیر شروع کردید. ملاحظه چی رو می‌کنید؟ هرجا میان رخنه کنن سریع بزنید. صبر استراتژیک کافیست. زمان مشت استراتژیک رسیده.
مرگ بر آمریکا
الله اکبر
در زمانی که برجام در لحظه حساسی هست... ممکنه خرابکاری از طرف روسیه برای جلوگیری از موفقیت برجام باشه.
دمتون گرم شیر مردان ایران
هیچ آمریکایی آسیب ندیده، البته ما میدانیم که آمریکایی در حتی شدیدترین حملات فقط کمی سردرد میگیرد و هرگز کشته نمیشود.. ده ها موشک و راکت همه به اطراف خورده و هیچ هیچ هیچ خسارت یا تلفاتی نداشته!!
کافی نبود،،
زدی ضربتی، ضربتی نوش کن.
درود اسرائیل را نابود کنید
بارزانی بما گفت ترسو جالبه
عجیب حضور این ظالم ها تو خاک اقلیم کردستانه بعد میان میگن حمله به امنیتشونه به من بگید ببینم این شیر بچه های ایرانی نبودن که ناموس شما رو از زیر دست داعش نجات دادن حاشا به غیرتتون
زدن بچه های ما از خاک شما جنایته و حمله علیه امنیت جهان
نباید به این چند تا موشک اکتفا کرد حالا که امریکایی ها دنیا را خرتوخر کردند باید بزنیم بگوییم ما نبودیم. تا مادرشون .... بشه .
سلام‌بردلاورمردان شجاع‌سپاه‌ونیروهای‌پرتوان ارتش‌جمهوری اسلامی‌خسته‌نباشیددلاورمردان بتازیدبردشمن‌جنایتکاروباغرش‌موشک‌هانفس‌این‌مزدوران راخفه‌کنید
افرین‌بردلاورمردان‌خستگی‌ناپذیرسپاه‌ویاران‌حاج‌قاسم‌عزیز .افرین‌برشهامت‌واقتدارتان‌بتازیدبردشمن خبیس‌وجنایتکارباغرش‌برق اسای‌موشک‌هایتان‌انتقام بگیرید.
خسته نباشید دلاورمردان سپاه تمام قدرت های جهان بدانند نام سپاه در راس تمام قدرتهای جهان هست واگر روزی کسی حتی فکر دست درازی به خاک ایران را داشته باشد با خاک یکسان میشود ..
دلاورمردان به دشمن هیچ‌فهرست‌ندهیدبزنیدباموشک‌های تابدانندکه‌مادرقبال‌‌انتقام هیچ‌تعارفی‌نداریم‌وجدی‌هستیم‌واقعا‌خسته‌نباشید.
درود بر سپاهیان غیرتمند ما دست شما درد نکنه سربازان حق خدا لعنت کنه منافقین آلبانی تبار را که از این حمله ناراحتند
چیزی که عوض داره گله نداره.
خداوند پشت ونگهدارتون قربون ان رمز یازهراها تون که باج به شغال های کثافت نمی دهید ..جانم فدایت رهبرم
این قدرت ایران است
دم سپاه گرم جانم فدای رهبر
اونا عددی نیستن در مقابل ما بزنید این خوک های کثیف رو تا آخرین قطر خون ایستادیم کنار رهبر عزیز مون جانم فدای رهبر جانم فدای ایران
امنیت شما؟؟ امنیت شما ‌و زن و بچتونو کی از دست داعش نجات داد نمک به حرام؟؟ بغیر از اینه که‌بروبچ غیور ایرانی نجاتتون داد الان جا خواب دادید به اسرائیلیا؟؟؟؟؟ بی غیرت.
دمتون گرم دلاورمردان سپاهی انتقام دوسرهنگ عزیزمونوبگیریدازاسراییل پست وجدان
نظر شما
آخرین اخبار
اعلام محدودیت‌های ترافیکی مراسم یوم العباس در زنجان
ترامپ، در قبال دادن امتیازات اقتصادی به ایران تسلیم شده است
هشدار حزب‌الله: به نقض آتش‌بس پاسخ می‌دهیم
به سوئیس نمی‌رفتیم، خون بیشتری از مسلمانان لبنان ریخته می‌شد
دیدار رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با خانواده شهید مهر آرا
ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره ایجاد سازوکار نظارتی برای آتش‌بس لبنان
تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه
کانادا ۱۰ رئاکتور هسته‌ای می‌سازد
گفت‌وگوهای سازنده ایران و عمان درباره تنگه هرمز
کاهش ساعت کاری ادارات زنجان در یوم العباس
توضیحات غریب آبادی درباره تفاهمات مذاکرات فنی سوئیس
گفت وگوهای خاورمیانه‌ای ایران و روسیه در مسکو
ضرورت پیش‌بینی سازوکار اجرایی برای مدیریت تردد ناوگان سنگین در اهواز
بدون دیپلماسی، زحمات عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲ تیر ۱۴۰۵
حمله موشکی اوکراین به منطقه ورونژ روسیه
محدودیت‌های پروازی در تهران، قم و مشهد همزمان با مراسم تشییع پیکر رهبر شهید
بسیج مردمی یمن آماده‌باش عمومی اعلام کرد
تقویم و اوقات شرعی سه شنبه ۲ تیر ۱۴۰۵ به افق قم
اوقات شرعی اهواز، ۲ تیرماه ۱۴۰۵
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
عراقچی: برخی دارایی‌های مسدودشده ایران آزاد شدند
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد
نشست قرارگاه امنیتی و دفاعی استان مرکزی به ریاست فرمانده سپاه حضرت روح‌الله
بیانیه مشترک قطر و پاکستان درباره مذاکرات سوئیس
مورینیو: بیرانوند باید در تیم‌های بزرگ اروپایی باشد
جام جهانی ۲۰۲۶، تمجید بوفون از عملکرد بیرانوند
به نقض تفاهم‌نامه واکنش سنگین خواهیم داشت
تمجید کورتوا از بیرانوند
رده بندی فیفا، بازگشت ایران به رده ۲۲
بازتاب درخشش بیرانوند مقابل بلژیک در رسانه‌های خارجی
نرخ طلا، سکه و نقره در بازار مشهد / دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵
توضیح وزیر کشور درباره زمان برگزاری انتخابات شورا‌ها
۳ کشته و یک زخمی بر اثر تصادف ۲ سواری پژو پارس در محور طبس _ یزد
بدبینی به مذاکرات به علت بدعهدی آمریکاهمچنان وجود دارد
سرلشکر رضایی: آمریکا را پاسخگو می‌کنیم
قطعی سامانه اینترنتی برخی بانک‌ها و بلوکه شدن پول مردم  (۲۸ نظر)
فرمانده قرارگاه خاتم‌: شهید پاکپور معمار تحولات عملیاتی بود  (۱۸ نظر)
یارانه خرداد ماه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد  (۷ نظر)
قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء: تنگه هرمز بسته خواهد شد  (۳ نظر)
نتایج وام ۷۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری اعلام شد  (۲ نظر)
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد  (۱ نظر)
واکنش بقایی به نفاق و ریاکاری وزیر خارجه فرانسه  (۱ نظر)
ترخیص مواد اولیه تولید داروی دیابتی با ورود دادستانی تهران  (۱ نظر)
ورود هیئت مذاکره کننده ایران به سوئیس  (۱ نظر)
نخستین شب مراسم عزاداری محرم در جوار محل عروج ملکوتی قائد شهید انقلاب  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، اینفانتینو: نمایشی الهام‌بخش از مقاومت و اشتیاق را دیدیم  (۱ نظر)
عارف: مردم بیش از خود گرانی، تحت فشار روانی آن هستند  (۱ نظر)
آسمانی شدن مادر شهید والامقام اشتیاقی در مِشکان شهرستان نی ریز  (۱ نظر)
آغاز عملیات عمرانی شهر گوزلدره با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی  (۱ نظر)