• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۰۲۵۰۹۸
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
علمی و فرهنگی » بهداشت و سلامت

شرط سفر در نوروز اعلام شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: اگر در هتل بتوانیم افراد را تحت نظارت و رعایت پروتکل‌ها اسکان دهیم، بسیار ایمن‌تر از این است که در جا‌های دیگری که کنترلی روی آن‌ها وجود ندارد، اسکان داده شوند.

شرط سفر در نوروز اعلام شدبه گزارش خبرنگار سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما، آقای دکتر علیرضا رئیسی افزود: سفر‌ها را می‌توان در چهار دسته تقسیم‌بندی کرد؛ یک گروه ممکن است افراد با تور به سفر بروند که از قبل تحت نظارت تور برنامه‌ریزی شده و هتل‌شان و گردش‌هایی که می‌روند، بر اساس برنامه‌ریزی و تحت نظارت خواهد بود که این بحث سازمان گردشگری می‌تواند این‌ها را پوشش دهد.
وی گفت: گروه دوم افرادی هستند که ممکن است برای رزرو هتل و اسکان‌شان با تور هماهنگ کنند، اما با ماشین شخصی یا پرواز و... سفر کنند. این گروه هم قابلیت نظارت و کنترل را دارند.
معاون امور بهداشت وزارت بهداشت گفت: گروه سوم افرادی هستند که خودشان به مسافرت می‌روند و ممکن است به ویلا‌ها و جا‌های دیگری روند که تحت نظارت نیست و گروه چهارم هم مسافرت کرده و در محل سفر اقدام به چادر زدن می‌کنند.
دکتر رئیسی افزود: می‌توان گروه یک و دو را تحت نظارت و کنترل قرار داد، گروه چهار می‌تواند ممنوع باشند، اما مشکل با گروه سوم باقی می‌ماند که واقعا این گروه خیلی قابل کنترل و نظارت نیست
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۳
اون گروه سوم بدبخت کسانی هستن که سالها زحمت کشیدن و تونستن برای خودشون ویلا بخرن که بعد عمری استراحت کنن که شماها یک ساله رفت و آمد رو براشون منع کردید..
این گروه از همه سالمتر و ایمن ترن
چون با وسله شخصی خودشون میرن و ازین خونه خودشون میرن دوباره توی یه خونه دیگه شون ...
پاسخ ها
قاصدک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
پس ماکه نداریم چکار کنیم؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
اونایی که منفی دادن فازشون چیه ؟
شماها شبا نمیرید خونه هاتون ؟؟؟ کجا میرید پس ؟؟؟
خرید نمیکنید برای خونه ؟؟؟
گروه سوم کمترین خطر رو داره چرا که با ماشین خودشون به خانه یا ویلای خودشون می روند و نه تجمعی دارند نه مهمانی میروند....
درمورد گروهی که با خودروی شخصی شون میخوان برن خونه ی پدرومادرشون که تو یه شهر دیگه ای هست،چیزی نگفتن؟! هم خودروی شخصی از لحاظ بهداشتی، از وسایل نقیله ی عمومی ایمن تره،هم خونه ی پدر و مادر از لحاظ رعایت پروتکلهای بهداشتی، ایمن ترین جاست
گروه سوم۳خطرندارد
این تحلیل غلطی هست کسانی که باخودرو شخصی مسافرت می کنند چه در داخل شهرها وچه خارج شهرها کمتر بیماری را انتقال میدهند در فروردین امسال که طرح ترافیک نبود ومردم باخودروی شخصی تردد می کردند مرگ ومیر وانتقال بیماری کمتر بود دولت برای کسب درامد وازدست دادن هزینه یادرامد دست به اقداماتی میزنه که نه معقوله نه علمی اینا مردم خوب میفهمند دولت اگر خیلی براش ابروریزی باشه حاضره اقدامی بکنه سلامت مردم براش ارزش عملی ومتعهدانه‌نداره داریم میبینیم مترو را اتوبوسای شهری وبی ار تی را چرا دروغ میگید این سندش واضع وروشن همه مردم دارند میبینند
بنده ی خدا چرا شما همه چی رو کج و معوج میفهمین
آخه من و خانواده ام توی خونه خودم از شر کرونا امنیت دارم یا توی هتل های شما و رستورانهای شما؟
شما فکر اون پدری که پول زیادی نداره ولی اینقدر مردانگی داره که واسه خوشحال کردن بچه هاش هرجور که شده بتونه حال وهواشون عوض بشه رو هم بکنین فقر فروشی نکنین شاید نتونه طرف زیاد خرج کنه حتی واسه خورد وخوراک تو راهشون نتونن بهترین رو بخورن ولی همون تفریح که میرن روحیشون عوض میشه یکی بره یکی نره اون بچه کوچیک چجوری میتونه هضمش کنه وبا خودش بتونه قضاوت کنه که چون مازیر خط فقر هستیم خوشی هم نتونیم بکنیم اینم واسه پولداراهست واقعا با این طرز فکر واستون متاسف هستم یکم بچه هارو هم ادم حساب کنین سر نوشتشون دست خودشون نبوده که تو همچین موقعیت خوانوادگی انتخاب کرده باشه
دیگه تعطیل کردین
همیشه به نفع پولدارها بعد میگن پول بده
سلام
یعنی انقدر در خانه ماندن سخته... خواهش می کنم جدی بگیرید. ستاد مقابله با کرونا نباید اجازه سفر دهد...
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
پس تکلیف ما بدبخت بیچاره ها چی میشه . یکسال رفتیم کارگری تا ۱۳ روز بریم تفریح اینم نمیذارید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
سفر رفتن باخودروی شخصی به شهری که خونه ی پدر و مادرمون اونجاست،بارعایت پروتکلهای بهداشتی،هیچ ایرادی نداره.خودروی شخصی نسبت به وسایل نقلیه ی عمومی،ازلحاظ بهداشتی قابل اعتمادتر و ایمن تره، خونه ی پدر و مادر هم که از هتل و مسافرخونه و هرجای دیگه ای بهداشتی تر و مطمئن تره. من بخاطر کرونا یک ساله که برای دیدن پدر و مادرم پیششون نرفتم. اونایی که بااین سفرها مخالفن، حتما پدرومادرشون توی شهرخودشون هستن و تو این یکسال،حداقل یه بار پیششون رفتن،واسه همین شرایط افرادی مثل منو درک نمیکنن
باشه هرچی شما بگین درسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
سفر با خودروی شخصی و رفتن به شهری که خونه ی پدر ومادرمون هست که یکساله بخاطر کرونا ندیدیمشون، بارعایت کامل پروتکل های بهداشتی هیچ ایرادی نداره. مااگه پروتکلها رو رعایت نمیکردیم،یکسال خودمونو از دیدار والدینمون محروم نمیکردیم.اونایی که خانواده شون تو شهر خودشون هستن،شرایط ما رو درک نمیکنن،چون مطمئنا تو این یکسال،حداقل یه بار برای دیدنشون رفتن خونه شون
من نمیدونم این مسولین...هستن یا خودشون به ...زدن.یا ما رو...فرض کردن.اخه هتل و تور و هواپیما امن هست ولی ماشین شخصی و ویلا نه
سلام برای این مسئولین باید آفرین گفت که با این هرفها خوب خودشون را به مسخره میکشند هواپیما مترو قطار اتوبوس خطر نداره ولی ماشین شخصی که زور بزنی 5نفر توش جا میگیره خطر داره من که به دخترم که 4ساله گفتم زد زیر خنده گفت بابا مدرسه رفتن یانه
بتدا کرونا بگیریم بمیرم از این گرونی وبدبختی راحت میشیم
اصلا سلامت مردم براشون ملاک نیست فقط میخوان شرایط تحت کنترلشون باشه و هتل را اولویت دادن که در آمد زایی برای خودشون باشه و بیچاره قشری هم که در آمد چندان ندارن و چادر میزنن خونه نشین کنن
گروه سوم ایمن تر گروه است ولی چون نفع دولت در جریمه کردن مردم است و مثل هتل داران یا صاحبان اتوبوس داری تشکل و صنف نیستند نمی توانند از حقوق خود در مقابل دولت ناشنوا دفاع کنند . هر آدم عاقلی می داند سفر با وسیله نقلیه عمومی خطرناک آرین عمل در این ایام کرونایی است .من نمی دانم نظارت بدون عمل و اقدام چه فایده ای دارد
اصلا نباید بخاطر همه گیری کرونا به مسافرت کنیم چون موج چهارم و کرونا انگلیسی میگیریم #ما در خانه می‌مانیم
#کرونا رو شکست میدهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
آفرین بر تو،بهذاین میگن یه آدم عاقل و با فهم، همه به فکر خودشه هم به فکر دیگران
حالا خیلی واجبه که برید سفر یه سال نرید چی میشه مگه از جون که واجب تر نیست
باز هم نقشه ای دیگر برای خالی کردن جیب مردم ، یا باید برید هتل هایی که ما باهاشون قرارداد بستیم تا درصد بگیریم، یا حق تکون خوردن ندارید. بابا دیگه بگید ماهیانه چقدر به شماها پول بدیم دست از سر مردم بردارید؟
یعنی از کل این خبر فقط یک چیز ادم میتونه بفهمه اونم اینکه پدر واسه خونوادش توضیح بدم چون ما نمیتونم مثل پولدارها خرج کنیم بشینید خاطرات خوشی اونها رو گوش کنید وحرص بخورید خورد شدن غرور پدرتونو گوش کنید که نمیتونه خوشحالتون کنه چون ملیلیارد نیستیم
حقمونه
این هم یه حرفی زده، خیلی هم کارشناسی نیست، اتفاقا گروه اول پرخطر از دو گروه دیگه است
اینها فقط به فکر این هستند که هتلها و مناطق گردشگری و رجا و هواپیمایی به درآمدشون برسند به فکر پروتوکل نیستند
والا گروه ۱ از همه خطرش بیشتره برا اینکه از هواپیماو اتوبوس و وسایل عمومی که هیچ نظارتی بر ان نیست میروند حالا بماند که هتلها چقدر نظارت توش باشه یا نباشه .کنترل ان بسیار بیشنر است
سلام اونی که تو شهر خودش خونه داره می خواد از این خونه به خونه بره
اونجا بمونه چی فقط فکر هتلها هستین
اونی که خونه داره شهرستان حیاط داره بچه ها تو حیاط بازی می کنن
واقعا وای برکسانی ک مسافرت برودند واقعا این شش ماهم تحمل کنید
نظر شما
آخرین اخبار
آغاز ثبت سفارس کتاب های پایه های اول و هفتم در لرستان
زیبایی چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون در مراغه
تکرار نقض آتش بس؛ حمله رژیم اسرائیل به جنوب لبنان
راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام متقاضیان حضور در مراسم بدرقه رهبر شهید انقلاب اسلامی
پایان حد نگاری اراضی ملی در لرستان
طغیان آتش در کوه «کاسه ماس» مورموری آبدانان
دیدار سید عباس عراقچی با رئیس مجلس عراق
حضور بیش از ۲۲۰۰ نفر از جمعیت عشایر در مناطق ییلاقی و قشلاقی هوراند
دیدارهای عراقچی با رئیس دفتر نخست‌وزیر و مشاور امنیت ملی عراق
پیش بینی بارش های پراکنده در سمنان
پایان دغدغه ذخیره‌سازی گندمکاران ایلامی/ توان ذخیره با میزان برداشت، برابر شد
تعیین تکلیف ۱۸ پرونده سنواتی در کیش
تمجید بقایی از عملکرد تیم ملی فوتبال
اخبار گوناگون کردستان/ هفتم تیر
افتتاح طرح‌های کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
ارتقای خدمات قضایی با هوشمندسازی دادگستری کیش
توضیحات سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج درباره بروز خطای پزشکی در بیمارستان امام سجاد 
بقائی: جنایت سردشت بدون پشتیبانی غرب با آن ابعاد روی نمی داد
پایداری مردم آبادان و خرمشهر در شب صد و بیستم حضور حماسی
تورجهانی تنیس؛ یک پیروزی و ۲ شکست برای تنیسور‌های ایران
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت
فرماندهی ندسا خطاب به آمریکا: جهنم را تجربه خواهید کرد
آغاز ثبت‌نام کتاب‌های پایه‌های ورودی از امروز
برنامه مسابقات مرحله حذفی جام جهانی
وقوع چند انفجار در مناطقی از هرمزگان، ۷ تیر
عملیات قاطع موشکی و پهپادی در پاسخ به تجاوزهای آمریکا
پخش زنده دو دیدار از والیبال لیگ ملت‌ها در شبکه ورزش
تجهیزات پیشرفته‌ای به ارتش الحاق می‌شود
والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۶؛ امروز، تقابل ایران با کوبا
نرخ طلا، سکه و نقره در بازار مشهد / یک شنبه ۷ تیر ۱۴۰۵
رونمایی از سامانه شفافیت عملکرد وکلا و کارشناسان رسمی
قوه قضائیه، جایگاهی کم‌نظیر برای اصلاح روند امور دارد
پرداخت مستقیم یارانه غذا از ترم آینده به دانشجویان
واکنش اینفانتینو به تساوی ایران و مصر در جام جهانی
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۳ نظر)
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند  (۱ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر  (۱ نظر)
ادامه وقفه در بخشی از خدمات بانک‌های ملی و صادرات  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)
ادعای ترامپ: ایران بازار جدید است!  (۱ نظر)
بهسازی شبکه توزیع برق اسلامشهر؛ جزئیات قطع موقت برق  (۱ نظر)
خط مستقیم بین ایران و آمریکا در تنگه هرمز دروغ محض است  (۱ نظر)