• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۱۵۳۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
اقتصادی » آب و انرژی

مازاد ظرفیت برق را می توان در خودروهای برقی استفاده کرد

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: با توسعه و جایگزینی خودروهای برقی می‌توان بیش از 70 درصد آلودگی شهرها را کاهش داد.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ هوشنگ فلاحتیان در همایش فصلی کمیته ملی انرژی در مورد خودروهای برقی افزود: شکی نیست که توسعه خودروهای برقی در حوزه مسائل زیست محیطی می‌تواند بسیار مفید باشد، مثلا اگر در تهران بتوانیم خودروهای برقی را جایگزین کنیم بیش از 70 درصد از آلودگی شهر کاسته می‌شود.

وی گفت: 76 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی برق کشور است که مصرف برق در در زمستان حدود 30 تا 34 هزار مگاوات است و قدرت عملی نیروگاه‌های کشور بیش از 54 هزار مگاوات است.

وی تصریح کرد: بنا براین بخش زیادی از تولید به‌ ویژه در طول زمستان را که بدون استفاده می‌ماند، می‌توان در صورت گسترش خودروهای برقی کشور و در زمان غیرپیک شارژ کرد بدون اینکه فشاری به شبکه نیز وارد شود.

فلاحتیان گفت : اگر قرار است خودروهای برقی در کشور توسعه یابد، باید الزامات قانونی محکمی برای آن در نظر بگیریم .

وی در ادامه با بیان این که زمانی برنامه‌ریزی شد که انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور توسعه پیدا کند، برای همین الزامات قانونی آن تدوین شد و به تصویب مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و ما امروز شاهد نتیجه آن در کشور هستیم افزود: در زمینه توسعه خودروهای برقی در کشور قانون محکمی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در برخی از کشورهای خارجی کارخانجات ملزم شده‌اند تا حدود 20 درصد از تولید سالانه خود را به تولید خودروهای برقی اختصاص دهند، این مسأله باعث می‌شود تا در چند سال آینده کلیه خودروهای جدید آن‌ها برقی شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کل خودروهای مصرفی کشور در داخل حدود یک میلیون خودرو است که اگر سالانه 10 درصد خودروها برقی شود، با احتساب هزینه 10 میلیون تومانی برای تولید هر خودرو، هزینه ای نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان خواهد داشت که این عدد در مقایسه اقتصاد کشور عدد ناچیزی است.

فلاحتیان گفت: اگر به عنوان یک رسالت ملی کارگروهی متشکل از سازمان‌های ذی‌نفع برای ساماندهی این امر تشکیل شود و یا به عنوان یکی از الزامات برنامه ششم توسعه درج شود ، می‌توانست برای حل مشکلات زیست محیطی و اقتصاد صنعت برق کشور بسیار راهگشا باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
چهارمحال و بختیاری جزء ۱۰ استان برتر کشور در ارزیابی آموزش متوسطه اول
همه دستگاه‌های ستاد خدمات سفر برای برگزاری مراسم تشییع امام شهید بسیج شدند
حکمت بر سه رکن عقلانیت، فضیلت و خدمت استوار است
فراخوان رویداد ملی رسانه‌ای «بدرقه آفتاب» ویژه بچه‌های مسجد منتشر شد
توقیف خودرو حامل سلاح سرد در شاهرود
افتتاح مدرسه تابستانه دانشگاه بیرجند
پاسداری از کرامت انسانی و مقابله با هرگونه به‌کارگیری سلاح‌های کشتار جمعی
فرانسه مغلوب قدرت ساحلی بازان ایران شد
اهدای ۴۹۰۱ واحد خون در دهه اول محرم در آذربایجان شرقی
پرداخت مستقیم یارانه غذا از ترم آینده به دانشجویان
همکاری معاونت علمی و بیمه سلامت برای هوشمندسازی خدمات بیمه‌ای
به‌کارگیری نیرو‌های حق‌التدریس در طرح‌های حامی و تقویت مدارس
ثبتِ «سوگِ میناب» در قاب جهانی
پیشرفت احداث تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل به ۳۷ درصد رسید
تداوم توسعه مناطق آزاد در سخت‌ترین شرایط
برداشت گیلاس از باغ‌های لاریجان آمل آغاز شد
۱۰ هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت آفتابگردان آجیلی می‌رود
بمباران شیمیایی سردشت، نماد حقوق بشر دروغین آمریکایی است
اصلاح شاخص کل بورس بعد از رشد ۳۶ درصدی
صدور هشدار زرد وقوع گرد و خاک محلی در خوزستان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت
مورینیو: اگر VAR اشتباه کرده باشد/ ایران حق داشت آن لحظه را جشن بگیرد
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات
دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می یابد
­برنامه بازی‌های بامداد یکشنبه جام جهانی/ تکلیف صعود ایران فردا مشخص می‌شود
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
فرماندهی ندسا خطاب به آمریکا: جهنم را تجربه خواهید کرد
۲۰ درصد توپ‌های جام جهانی در اردبیل تولید شد
راه یابی کیپ‌ورد به دور حذفی و حذف عربستان
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر
صعود یک پله‌ای ایران در رده بندی فیفا
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۳ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات  (۲ نظر)
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند  (۱ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
ادامه وقفه در بخشی از خدمات بانک‌های ملی و صادرات  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)